Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Toyota nu vrea să treacă doar la modele electrice şi insistă că hibrizii şi modelele pe hidrogen sunt mai viabile şi merită păstrate

6 Octombrie 2022 - 10:56
Ilie Toma
Toyota şi-a făcut deja o reputaţie notorie din scepticismul său faţă de maşinile electrice, prin reticenţa de a lansa modele electrice şi declaraţii repetate ale oficialilor companiei nipone. La finele anului trecut, însă, părea că şi Toyota a îmbrăţişat mobilitatea electrică, anunţând lansarea în următorii ani a unei avalanşe de 30 de modele electrice Toyota şi Lexus. Doar că, după lansarea primelor dintre ele, în special a lui Toyota bZX, a urmat identificarea unei probleme grave la roţile faţă, care cădeau, iar vânzările au fost oprite. Până azi Toyota n-a rezolvat această problemă, care e una mult mai profundă şi, cel mai probabil, va necesita modificarea platformei. Vânzările modelului sunt pe zero acum, iar alte lansări electrice au fost puse pe pauză. Au urmat noi declaraţii de scepticism faţă de cererea pentru maşinile electrice în SUA, deşi pentru aceste modele se atestă rânduri imense. Iar acum, marele şef al companiei nipone a venit cu noi remarci despre planurile Toyota.
Şeful Toyota, Akio Toyoda, a oferit un discurs în cadrul unei întâlniri cu dealerii americani ai mărcii şi apoi şi un scurt interviu pentru Reuters, declarând că Toyota nu vrea să treacă nicidecum doar la modele electrice în gama sa, aşa cum anunţă că o vor face alţi producători. Acesta e declarat că modelele cu propulsie hibridă şi pe hidrogen sunt mult mai viabile şi nu doar că nu merită a fi excluse din strategia de dezvoltare Toyota, ci trebuie păstrate şi dezvoltate. „Jucând pentru a câştiga înseamnă să ai toată cărţile în mână, nu doar să alegi câteva. Asta e strategia noastră şi ne ţinem de ea”, a mai adăugat Akio Toyoda, care e şi nepotul fondatorului mărcii Toyota.
Bineînţeles, reporterii l-au întrebat cum rămâne cu reglementările legale din Europa şi din câteva state SUA, în special California, care prevăd limite de zero la emisiile de CO2, limite în care nici măcar modelele hibride nu se vor încadra. Şeful Toyota s-a arătat sceptic că aceste restricţii vor putea fi realist îndeplinite într-un termen atât de scurt, sugerând că inevitabil se va ajunge la amânarea lor. Acesta a mai spus că mulţi ar vrea ca toţi să credem că maşinile electrice vor domina lumea mai repede decât se va întâmpla în realitate. În lumea reală, avem încă multe probleme de soluţionat pentru ca asta să se poată întâmpla, indicând şi asupra capacităţii reţelelor electrice şi a problemei bateriilor.
Prin urmare, putem înţelege că Toyota va dezvolta şi maşini electrice, însă doar ca una din alternative, şi nicidecum nu va anunţa într-un viitor apropiat ca va renunţa total la celelalte tipuri de propulsie în favoare maşinilor electrice cu baterii. Hibrizii simpli şi cei cu încărcate de la priză vor rămâne încă mult timp în gama Toyota, iar pe partea de hidrogen Toyota va continua să dezvolte modele cu pile de combustibil, precum Mirai, dar şi să avanseze în explorarea maşinilor cu motoare cu ardere internă, care folosesc hidrogenul drept carburant, care merge direct în combustie în interiorul cilindrilor. Toyota are deja prototipuri aflate acum în test, iar dacă le va duce la bun sfârşit, va putea să lanseze maşini cu motoare cu ardere internă, dar cu emisii zero de CO2.
Foto: Prototip Toyota care foloseşte hidrogen direct pentru combustie

Marea întrebare a criticilor şi fanilor, însă, e dacă Toyota face o decizie justă de a nu se avânta la fel de mult ca alţii spre electromobilitate sau nu? Şi fireşte, o întrebare la fel de relevantă este cea dacă încăpăţânarea de a păstra modelele hibrid şi cele pe hidrogen se va dovedi vizionară până la urmă sau nu.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter