Un Ferrari de Formula 1 din 2003, cu care Michael Schumacher a obţinut victorii, scos la vânzare la o licitaţie din Elveţia

13 Octombrie 2022, 20:58
Ilie Toma
Uneori, foarte rar, în lume se mai întâmplă să răsară la vânzare câte un bolid istoric de Formula 1, scos dintr-o colecţie privată şi pus la licitaţie. Şi de obicei sunt bolizi cu au avut o anumită performanţă, dar nu tocmai învingători sau conduşi de campioni, pentru că acei bolizi se vând foarte rar de echipe. Dar maşina despre care vorbim azi e cea mai de succes din sezonul anului 2003, având şasiul F2003-GA şi fiind cea cu care Michael Schumacher a reuşit să obţină cele mai multe victorii în acel sezon, şi într-un final campionatul!
Totuşi, în acel an Ferrari a început cu o versiune perfecţionată a maşinii din anul 2002, deci o parte din curse au avut drept protagonistă o altă maşină, iar la câteva curse, Schumacher a condus un alt exemplar al aceluiaşi model din 2003. Dar şasiul F2003-GA cu indicele 229 a fost cel care a adus cele mai multe rezultate şi era catalogat pe atunci drept bolidul din campionat cu cele mai bune performanţe. Şi exact el, acel exemplar, va fi scos acum la vânzare la o licitaţie din Elveţia, care va avea loc în Geneva, la 9 noiembrie.
Deşi anul 2003 nu mare atât de îndepărtat, motorul acestei maşini nu e un V6 ca-n zilele noastre, şi nici măcar un V8, ci un V10 aspirat natural, de 3,0 litri! Şi din doar 3,0 litri, fără o turbină, motorul scoate 856 CP în parametrii săi de cursă, dar ar fi capabil şi de 920-930 CP. Iar întregul bolid cântărea 600 kg pe atunci!
Este deci, nu doar o mostră de ingineria fabuloasă din acele timpuri şi o mostră de istorie din Formula 1, ci un exemplar care a fost condus direct de către renumitul Michael Schumacher, unul din cei mai mari piloţi din toate timpurile. Deţinerea oricărui bolid al Scuderiei Ferrari e un privilegiu, dar deţinerea unuia care a făcut istorie şi a fost condus de marele campion e ceva cu totul excepţional!
Mai mult ca atât, acum, în anul 2022, bolidul a fost la sediul Ferrari pentru a se face o mentenanţă completă şi costisitoare la motor.
Maşina are toate certificările de autenticitate la Ferrari şi pur şi simplu e un obiect de colecţie de un nivel atât de ridicat în standardele de autenticitate şi stare tehnică, încât are şanse mai degrabă să fie cumpărată de cei care au deja garaje umplute cu modele uzuale de colecţie şi, în căutarea unor maşini diferite faţă de ce mai deţin, se vor lăsa intrigaţi de o asemenea şansă unică.
Licitaţia din Geneva, deci, va fi lupta giganţilor între colecţionari, iar bolidul are toate şansele să bată recorduri. Doar preţul estimat cu modestie de cei de la casa de licitaţie se cifrează între 7,5 milioane şi 9,5 milioane de franci elveţieni. Dar, dacă ardoarea celor care vor licita va fi prea mare, preţul ar putea ajunge uşor şi la 10-12 milioane.
Pentru că nimic altceva nu poate fi apoi păstrat cu atâta onoare în garaj, spunând apoi unui vizitator: „uite, ăsta e bolidul Ferrari F2003-GA, care a fost pilotat de Michael Schumacher şi care l-a ajutat pe el să-şi ia titlul de campion mondial, iar pe Ferrari să ia titlul de campion la constructori în perioada sa de glorie!”. Apoi, după ce omul care se ascultă va ridica sprâncenele de mirare, îi vei putea adăuga „Da, da, e chiar exact acelaşi exempar!”.
0
1,454
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!