Un camion electric DAF a traversat un renumit drum din Alpii Austriei, la peste 2.500 metri altitudine, pentru a testa consumul

10 Octombrie 2022, 15:39
Redacţia PiataAuto.md
Tot mai mulţi producători mari de camioane lansează modele electrice, inclusiv în formule de cap tractor cu remorcă, pentru distanţe lungi. În acest an şi DAF a anunţat modelul CF Electric, iar de curând au demarat şi primele livrări, către un număr limitat de clienţi în regim de testare. Totuşi, cei de la DAF au decis să parcurgă şi unul din cele mai renumite pasuri montane din Europa, renumitul traseu Grossglockner, cu camionul lor electric, pentru a demonstra că un camion electric poate face asta şi totodată pentru a măsura consumul.
Experienţa de traversare a pasului montan a avut loc încă în iulie 2022, înainte de startul vânzărilor, dar informaţiile complete şi calculate au fost anunţate mult mai târziu. Aşadar, camionul DAF CF Electric a avut de traversat un drum montan de 48 km lungime, care urcă până la puţin peste 2.500 metri altitudine, trecând prin 36 de curbe strânse şi pante de până la 12%. Fireşte, după ce camionul a ajuns în vârful pasului montan, a trebuit şi să coboare pe circa jumătate din distanţă, folosind funcţiile de regenerare a energiei.
DAF CF Electric are un electromotor de 210 kW putere normală şi 240 kW putere maximă pe termen scurt, adică 285 CP şi, respectiv, 326 CP. Motorul e alimentat dintr-o baterie de 350 kWh capacitate totală, din care 315 kWh sunt utilizabili. Teoretic, această baterie ar putea asigura o autonomie de 200-250 km, iar cu o alimentare de 75 minute la mijlocul zilei, un camion ar putea parcurge circa 500 km pe zi.
În experienţa de traversare a drumului montan din Austria, camionul electric a fost încărcat cu balast de 8 tone, având o masă totală de 26 tone. Deşi promiteau iniţial să dezvăluie consumul doar pentru acest sector de pas montan, cei de la DAF au anunţat acum o cifră stabilită pe un traseu mai mare, de la Salzburg la Kaiser-Franz-Josefs-Hohe şi înapoi, pe o distanţă de 302 km în total, iar media totală pe tot traseul, inclusiv traversarea Grossglockner, a fost de 1,38 kWh/km, ceea ce înseamnă 138 kWh/100 km. Deci, cei 315 kWh ai bateriei ar ajunge pentru maxim 228 km autonomie cu o asemenea medie de consum. Iar de aici putem deduce că cifra de consum efectiv a camionului doar pe segmentul de drum montan a fost apropiată de 180-200 kWh/100 km, motiv din care a şi fost nevoie de o distanţă mai lungă pentru a aplatiza aceşti parametri într-o cifră medie mai acceptabilă. Şi vorbim de un camion ce a transportat doar 8 tone de sarcină utilă.
0
2,929
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!