AMG-ul suprem de cândva, un Mercedes 560 SEL AMG 6.0 dintr-o colecţie din Japonia, scos la vânzare în SUA

9 Noiembrie 2022, 22:48
Redacţia PiataAuto.md
Încă în timpurile când AMG mai era un atelier independent şi rebel, aceştia au creat versiuni superbe ale generaţiei W126 din gama Mercedes, atât pentru sedan, cât şi pentru coupe. Aceste maşini arătau atât de bine şi aveau o performanţă atât de incisivă şi crescută faţă de S-Class-urile normale ce ieşeau din fabricile celor de la Mercedes, încât au devenit modele dorite de colecţionari încă în timpul producţiei lor. În cazul sedanului S-Class, maşina avea numele de Mercedes-Benz 560 SEL AMG 6.0, iar un exemplar dintre ele a fost scos la vânzare de curând în SUA, după ce şi-a petrecut aproape întreaga istorie într-o colecţie din Japonia.
Aşa cum sugerează numele, maşina are un motor de 6,0 litri sub capotă. De fapt, e acelaşi motor V8 de 5,6 litri, cu numele de cod M117, care se regăsea sub capota versiuni normale de 560 SEL, doar că cei de la AMG îi lărgeau diametrul fiecărui cilindru şi-i aduceau cilindreea la 6,0 litri.
Pe lângă asta, motorul primea noi arbori cu came şi o nouă chiulasă, care-l transforma într-unul de 4 valve per cilindru, cu un total de 32 de valve. Se monta şi un sistem de admisie nou, cu rezistenţă nulă, dar şi un nou sistem de evacuare, mai direct, iar în rezultat motorul dezvolta 385 CP şi 556 Nm. Erau peste 100 CP diferenţă faţă de motorul de serie, produs de Mercedes, şi asta se obţinea fără vreo turbină! Erau anii în care atelierele de tuning munceau temeinic şi profund la modificarea unui motor, nu făceau doar chip-tuning, ca-n zilele noastre.
Maşina primea pe atunci şi un kit de caroserie, care o făcea să arate mai agresiv. Se cobora şi garda la sol, se montau şi noi jante specifice AMG, iar clienţii plăteau pe atunci circa 43-45 mii dolari în plus doar pentru modificările la motor ale celor de la AMG, neluând în calcul preţul iniţial al maşinii şi modificările pe suspensie şi design. Preţul final al maşinii plus modificări putea ajunge până spre 190-200 mii dolari!
Astfel, reţeta unei maşini extravagante era completă. Maşina asta exista într-o perioadă în care nu se prea obişnuia combinarea puteri imense, de supercar, cu talia limuzinelor luxoase. Şi tocmai de asta era ceva care fura priviri şi inimi!
Şi tocmai despre o asemenea maşină, care şi-a păstrat şarmul până în zilele noastre, vorbim azi. E un exemplar care a fost comandat în Japonia şi modificat la filiala AMG din Japonia de atunci. Era una din acele maşini cumpărate din start cu volan pe stânga, cu obligaţia respectării unor condiţii legale de a parcurge un număr limitat de kilometri, de a nu merge noaptea şi în condiţii de vizibilitate scăzută, prin ploaie, ninsoare şi ceaţă. Deci, condiţii perfecte de păstrare a unei maşini şi transformare a ei în una de colecţie, impuse prin lege, practic.
E fabricată în 1989 şi peste 30 de ani a stat în Japonia, până a fi importată în SUA. Acum are 62 mii km parcurşi, adunaţi în cei peste 30 de ani. Un parcurs infim, deci, pe care şi l-ar dori oricine la o achiziţie de colecţie, iar starea estetică şi tehnică a maşinii e certificată drept una excepţional de bună, ea fiind acceptată la una din cele mai reputate case de licitaţii.
Vânzarea ei va avea loc la 10 decembrie, la o licitaţie din Miami. Nu se ştie exact care va fi preţul de vânzare, dar estimările de acum indică la un preţ de 90-120 mii dolari cel puţin.
Tot e mai puţin decât costa iniţial, fapt care înseamnă că preţul n-a crescut încă la potenţialul său maxim de colecţie, iar peste încă 20 ani, această maşină ar putea costa minim 150-200 mii sau poate chiar mai mult. E într-atât de rară şi specială, încât are deja un loc garantat în istorie.
0
3,157
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!