BMW a ajuns în top 3 cele mai fiabile mărci din SUA, iar Mercedes a coborât pe ultimul loc, pentru prima dată în istorie

21 Noiembrie 2022, 14:28
Redacţia PiataAuto.md
Organizaţia americană Consumer Reports, cea care analizează un volum imens de date practice ale automobilelor exploatate, a publicat de curând rezultatele studiului său anual de fiabilitate a mărcilor şi modele de automobile. În acest an, atât BMW, cât şi Mercedes, au atins recorduri istorice în poziţiile pe care le-au ocupat. Doar că, dacă BMW a ajuns pe cea mai înaltă poziţie din istorie, pe locul 3, atunci Mercedes a coborât pe ultimul loc din top, al 24-lea.
Saltul celor de la BMW e uriaş, întrucât anul trecut ei ocupau o poziţie de mijloc, pe locul 13. Topul Consumer Reports, bazat pe statistici reale, arată aproape constant că mărcile japoneze iau poziţiile de top, cu cele mai puţine defecte. Şi-n acest an locul 1 e ocupat de Toyota, iar locul 2 de Lexus, doar că surpriza a venit pe locul 3, unde BMW şi-a adjudecat o poziţie pe podium.
Cei de la Consumer Reports au specificat că îmbunătăţirea considerabilă a poziţiei BMW nu se datorează SUV-urilor din gama X, care au rămas cu scos mediu, ci noilor sedanuri şi coupe-uri, în special BMW Seria 3 şi Seria 4 luând scoruri excepţional de bune.
Topul e continuat de Mazda pe poziţia 4 (coborâre cu 2 poziţii), Honda pe poziţia 5, neclintită faţă de anul trecut. Toate sedanurile hibride şi non-hibride de la Honda au avut note excelente, la fel ca şi modelele similare Lexus şi Toyota, fapt care i-a făcut pe cei de la Consumer Reports să declare că, în timp ce SUV-urile au indici de fiabilitate medii, sedanurile hibride sunt cele mai fiabile ca şi categorie generală în top.
Pe lângă saltul făcut de BMW; şi marca Genesis a urcat 9 poziţii, ajungând pe locul 12. Nissan a coborât 7 locuri, ajungând pe 15, Hyundai a pierdut 4 poziţii, ajungând pe 13, iar Volvo se clasează pe 14.
O poziţie nedorită o are VW în SUA, ocupând locul 22 din 24, autorii studiului menţionând că Tiguan e sub medie, dar şi noul modele electrice ID.4, faţă de care sunt raportate frecvente probleme la sistemul de propulsie.
Mercedes, însă, încheie în mod ruşinos topul din acest an drept marca cea mai stricăcioasă, pentru prima dată în istoria sa, clasându-se pe locul 24 din 24. Cele mai frecvente probleme în statistică sunt cele în care sistemele electronice din maşină creează disfuncţionalităţi, iar ecranele înţepenesc sau se deconectează. De multe ori, ele necesită înlocuite, problema neputând fi rezolvată doar cu actualizări de soft. Pentru Mercedes-Benz, o marcă ce acum 20-30-40 de ani se mândrea cu overengineering suprem al fiecărui model şi cu maşini ce erau printre cele mai fiabile din lume, obţinerea titlului de cea mai stricăcioasă marcă în SUA e o pată majoră pe reputaţia sa, care ar trebui cu siguranţă să dea de gândit inginerilor din Stuttgart.
0
5,429
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!