Cât de bine poate arăta un Mercedes C123, după 45 de ani de exploatare lejeră în Elveţia, scos la vânzare acum

1 Noiembrie 2022, 22:06
Redacţia PiataAuto.md
Cei mai mulţi dintre noi ar fi tentaţi să numească acest model W123, după codul de caroserie mult mai cunoscut al sedanului. Dar aici avem de-a face cu versiunea Coupe, care avea indicele de C123 şi care a fost produsă în număr mult mai mic. De fapt, dacă sedanuri au fost produse aproape 2,4 milioane de exemplare, atunci coupe-uri au fost produse 99.884 maşini, deci imediat sub 100 mii.
Coupe-ul a fost lansat în 1977 la salonul auto de la Geneva, din Elveţia, şi venea să continue tradiţia coupe-urilor graţioase ale mărcii. Chiar dacă partea frontală părea identică cu sedanul, coupe-ul era mai scurt, de fapt, până şi ampatamentul fiind cu 8,5 cm mai mic.
Maşina despre care vorbim azi a fost printre primele produse, chiar în 1977, primul său an de producţie şi a fost cumpărată în Elveţia. E un 280 CE, ceea ce înseamnă că sub capotă era motorul M110 de 6 cilindri în linie, de 2,8 litri, care dezvolta 177 CP şi 234 Nm.
Maşina era cât se poate de dinamică pentru anul 1977, putând atinge 200 km/h, dar accelerarea era mai negrăbită, în stilul Mercedes, cu 9,9 secunde până la prima sută. Motorul era unul cu injecţie Bosch K-Jetronic, apropo, nu cu carburator.
Ei bine, maşina despre care vorbim azi a fost exploatată din 1977 şi până de curând în Elveţia, în mâinile a doi proprietari, care au mers extraordinar de puţin cu ea. Aceştia trebuie să fi avut alte maşini în colecţie, pentru că altfel ar fi păcat să nu conduci mai mult o maşină bună pe minunatele trasee cu privelişti superbe din Elveţia. Dar acest Mercedes are doar 103 mii km adunaţi de odometru şi pe dosarul de facturi de la deservirile tehnice făcute timp de 45 de ani.
Iar asta înseamnă că, la 103 mii km, acest model Mercedes proiectat să reziste milioane de kilometri, abia şi-a făcut rodajul. Iar aspectul său, care denotă vizita recentă pe la un atelier de detailing, ne lasă impresia că ori a călătorit ea în timp, în zilele noastre, ori ne-am teleportat noi în anul 1977 cu toţii.
Aspectul estetic al maşinii e pur şi simplu impecabil, în cel mai mic detaliu, de la starea cromului sau a ţevii de eşapament, până la claritatea sticlei farurilor.
Iar dacă deschidem uşa şi aruncăm o privire în interior, aproape că vom crede că pozele sunt făcute în 1977, când maşina era nouă. Doar că atunci nu existau aparate foto digitale, care să reproducă atât de fidel imaginea.
E surprinzător cât de bine arată totul, de la piele la inserţii de lemn. Probabil cine va avea norocul să cumpere acest Mercedes se va simţi ca la bordul unei maşini absolut noi.
Şi starea tehnică promite a fi la fel de bună. Într-atât de bună, de fapt, încât compania belgiană delegată să vândă acest Mercedes, îi oferă şi o garanţie completă de 1 an, ca la o maşină nouă.
Cât costă acest Mercedes-Benz, deopotrivă clasic şi nou? Se cer 27.500 euro, un preţ mai mult decât decent dată fiind istoria sa transparentă şi starea. O fi condiţiile prin care sunt exploatate maşinile în Elveţia cele cărora se datorează această stare sau cei doi proprietari elveţieni, care au tot alintat-o? Cert e că maşina asta ar putea da scântei de pasiune multor amatori de Mercedesuri clasice!
1
5,207
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!