E oficial, Porsche lansează 911 Dakar, un sportcar care poate înainta departe de asfalt

10 Noiembrie 2022, 14:32
Ilie Toma
Acum câteva zile, Porsche anunţa că două exemplare modificate pentru offroad ale lui Porsche 911 au urcat pe cel mai înalt vulcan din lume, iar noi ne aminteam de tradiţia Porsche de la Dakar din anii 80 cu modele similare şi intuiam că va urma în scurt timp şi un anunţa de participare a celor de la Porsche la raliul Dakar, în 2024 sau chiar în 2023. Un asemenea anunţ oficial deocamdată n-a venit, însă Porsche anunţă un model de serie similar, numit 911 Dakar.
Maşina va avea o siluetă identică cu 911-le pe care-l ştim cu toţii, diferenţa făcând-o garda la sol mai mare, roţile mai mari şi capacităţile de offroad. Se pare că Porsche vrea să ocolească problema obişnuită a SUV-urilor, de greutate prea mare şi aerodinamică slabă, punând forma fluidă a lui 911 în rol de SUV. Şi apoi, ideea de a avea un 911 cu rol de SUV sună deopotrivă legendar şi autentic pentru pasionaţi, pe cât sună de plină de glamour pentru cei ce vor un Porsche care pur şi simplu e în trend.
Ei bine, dacă cele două 911 care au urcat pe vulcanul din Chila aveau axe portante integrate sub protecţia inferioară şi o gardă la sol mai mare, cursa mică a suspensiei noului Porsche 911 Dakar ne sugerează că aici nu mai vorbim de asemenea axe, ci de o suspensie cu arhitectură standard de 911, dar ranforsată să reziste şocurilor.
Maşina a fost testată pe poligonul de offroad din Wiessach, apoi şi prin tot soiul de alte locuri solicitante de pe mapamond, adunând 500.000 km de teste, dintre care doar 10.000 km au fost în offroad.
La teste a participat şi pilotul Porsche, Romain Dumas, care a participat cândva la Le Mans şi care a condus şi echipa ce a urcat pe vulcanul din Chile cu 911. Acesta a ajutat inginerii la setarea potrivită a suspensiei, astfel încât până şi salturile de offroad ale lui Porsche 911 să nu fie o problemă pentru bolidul neobişnuit de teren.
Maşina a mers apoi şi în ţinuturile arctice, unde renumitul pilot Walter Rohl, care a adus cândva marile victorii pentru Lancia, dar care a pilotat şi pentru Porsche, a asistat inginerii la testele de zăpadă în Suedia.
Şi, în fine, Porsche 911 Dakar a fost supus testelor intense şi în deşertul Sahara din Maroc, unde a urcat pe dune de până la 50 metri, pe temperaturi de până la 45 de grade.
Iar de aici până la un viitor bolid creat să participe la adevăratul raliu Dakar pare să nu mai fi rămas decât un pas. Or, ar fi ceva cu totul special şi frumos, iar Porsche ar avea cu siguranţă potenţialul de a ridica nivelul de spectacol din Dakar cu asemenea maşini, sau cel puţin cu versiuni cu axe portante, ca şi cele folosite în Chile.
Anunţurile oficiale despre raliul Dakar se mai lasă aşteptate un pic. Deocamdată, într-o săptămână noul Porsche 911 Dakar urmează să ajungă la Los Angeles, unde-şi va face debutul public. Nu ştim prea multe despre motor, dar cel mai probabil vorbim de unul similar cu cel de pe Carrera 4S, cu tracţiune integrală, fireşte. Se anunţă timpuri intrigante pentru istoria lui 911, deci!
0
1,554
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!