(FOTO) Cum va arăta noul pod de autostradă de la Ungheni, peste Prut, între România şi Moldova

24 Noiembrie 2022, 09:24
Redacţia PiataAuto.md
Ieri dimineaţă publicam un articol în care informam despre o decizie comună a autorităţilor din Republica Moldova şi România pentru reabilitarea câtorva poduri existente peste Prut, dar şi construcţia a câtorva poduri noi. Cel mai mare pod nou va fi cel care va lega oraşul Ungheni din Republica Moldova cu localitatea Ungheni din România, tot el asigurând conexiunea Republicii Moldova cu viitoarea autostradă A8 din România, care va conecta oraşul Târgu Mureş cu Iaşi şi Ungheni.
Ieri seară şi autorităţile din România au publicat mai multe informaţii şi imagini, în special despre podul de la Ungheni, iar astfel putem vedea cum va arăta noul pod de autostradă peste Prut. Acest pod va avea lăţimea necesară pentru două benzi de circulaţie pe fiecare sens, deşi e probabil ca marcajele să direcţioneze circulaţia pe o singură bandă între cele două puncte de control al frontierei. În perspectivă, însă, dacă se va opera în regim de punct comun de control, circulaţia pe pod ar putea fi fluidizată prin două benzi concomitent. Iar într-o perspectivă mai îndelungată, în care ambele ţări ar fi parte a aceluiaşi spaţiu european şi Schengen, atunci punctele de frontieră ar putea deveni pur simbolice, fiind însoţite doar de indicatoare rutiere, la fel cum se întâmplă între alte state din zona Schengen.
Podul e unul care va beneficia de întreaga infrastructură auxiliară a unui pod de autostradă, de la separare pe sensuri şi bariere, până la iluminare modernă şi un strat asfaltic civilizat.
Poate părea incredibil pentru mulţi dintre noi, dar Republica Moldova şi România nu au în prezent un pod rutier la Ungheni, ci doar unul feroviar, construit încă de marele inginer francez Eiffel, pod despre care am scris în detaliu într-un articol dedicat. Traficul rutier, însă, face până în prezent o ocolire până la vama Sculeni. Distanţa actuală a traseului rutier din Ungheni până în Iaşi e de circa 47 km.
Întrucât noul pod ar urma să conecteze localităţile cu acelaşi nume Ungheni de pe ambele maluri ale Prutului, cel mai probabil localizarea lui va fi alăturată de podul feroviar actual, urmând a fi construit şi un drum mai lat de conexiune cu traseul E58 Ungheni-Chişinău. Ar fi vorba de un drum de doar câteva sute de metri, însă, întrucât în acest punct traseul trece foarte aproape de Prut.
Astfel, odată cu noul pod, distanţa de la Ungheni la Iaşi ar fi de circa 22 km, chiar fără a lua în calcul traseul mai direct al viitoare autostrăzi A8. Şi, dacă în prezent drumul din Chişinău spre Iaşi, prin Ungheni şi vama Sculeni, are 151 de km, după construcţia podului ar constitui 133-135 km, ceea ce ar putea reduce timpul de deplasare de la 2,5-3,0 ore până la 2 ore.
În regim de autostradă, fireşte, lucrurile ar fi şi mai rapide. Marele avantaj al construcţiei autostrăzii A8, în forma sa menţionată acum, e că cei din Iaşi şi din Republica Moldova ar fi astfel conectaţi la reţeaua de autostrăzi europene. Dacă ar exista autostrada A8 de la Ungheni la Târgu Mureş, ea ar însemna că toată România ar putea fi traversată de la est la vest şi invers pe autostrăzi. De la Târgu Mureş se va putea merge pe autostradă până la Turda, iar de acolo fie spre Cluj, Zalău şi Oradea, fie spre Alba Iulia, Deva, Timişoara şi Arad, după cum indică harta de mai jos, publicată în 2021, cu proiectul reţelei de autostrăzi din România. Iar asta, ar însemna o traversare a României în 5-6 ore, nu în 11-13 ore şi mai mult cum se întâmplă în prezent.
0
9,610
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!