(FOTO) Zece exemplare clasice de Porsche 911 şi Cayenne s-au adunat pentru o călătorie departe de asfalt prin America de Sud

24 Noiembrie 2022, 17:25
Redacţia PiataAuto.md
S-ar părea că dacă deţii un Porsche 911 clasic, cel mai grozav lucru pe care-l poţi face cu el e să-l conduci pe nişte trasee alpine, iar uneori să mai ieşi pe un circuit, fără-l a-l forţa prea mult. Dar există şi proprietari care sunt gata să-şi supună exemplarele clasice şi preţioase de Porsche 911 unor condiţii incredibil de dificile. Nu în zadar a fost lansat de curând şi Porsche 911 Dakar.
Ei bine, în Danemarca există şi un atelier specializat în modificarea Porsche-urilor clasice prin modificări subtile de design, dar mai ales prin prepararea lor de expediţii şi condiţii de offroad. E vorba de atelierul Kalmar Automotive, fondat de Jan Kalmar, fost pilot de teste şi instructor la Porsche şi el însuşi un aventurier şi amator de expediţii. Şi e curios că, deşi compania mamă e daneză, cea mai mare parte a producţiei efective şi a echipei atelierului e localizată în oraşul Parnu din Estonia.
În cei câţiva ani de când a început a modifica modele Porsche, atelierul şi-a câştigat deja o reputaţie apreciabilă printre fanii mărcii germane. Iar acum cei de la Kalmar au organizat o expediţie în care s-au putut alătura cei mai curajoşi fani ai lor.
La expediţie participă mai multe exemplare clasice de Porsche 911, modificate de Kalmar, dar şi câteva exemplare de Cayenne de a doua generaţie.
Maşinile au avut de înfruntat şi peisaje superbe, dar şi condiţii excepţional de dificile de condus, de la noroi în care s-au împotmolit, până la drumuri acoperite cu pietre, care au zdruncinat maşinile din toate încheieturile.
Traseul expediţiei măsoară 10-11 mii km, iar cele 10 maşini vor parcurge în total peste 100.000 km. Expediţioniştii raportează uneori mici actualizări de traseu, iar 10 noiembrie aveau parcurşi 8.000 km, tot atunci raportând şi cele mai importante defecte pe care au trebuit să le repare.
Astfel, cele 10 maşini acumulaseră până atunci 14 amortizoare defecte, 11 anvelope distruse, 5 arbori cardanici, 2 radiatoare de răcire a lichidului, 2 radiatoare de ulei, 1 pompă de servodirecţie şi 6 suporturi de motor.
O maşină le-a fost şi sechestrată de un funcţionar public cu exces de zel, pentru neconformităţi la statutul său, dar aventurierii şi-au continuat drumul.
Şi, apropo, coloana de Porsche-uri a traversat şi deşertul Atacama, inclusiv zonele sale absolut plane, acoperite cu sare.
În rezultat, cei de la volan au obţinut experienţe superbe, memorabile pentru toată viaţa, imortalizate şi prin imagini superbe, pe care le folosim şi-n acest articol.
Şi, apropo, cei de la Kalmar spun că experienţa e una singulară şi nu va mai fi repetată, chiar dacă au solicitări de asemenea aventuri. E cert, însă, că priveliştea unor Porsche-uri clasice, în asemenea condiţii, e ceva la fel de admirabil ca şi experienţa de a fi parte din această aventură!
0
1,542
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!