Honda a dezvăluit noua generaţie Accord, un model care a rezistat să ajungă la a 11-a generaţie

11 Noiembrie 2022, 14:51
Ilie Toma
În zilele noastre, când vorbim aproape doar despre premiere de modele electrice, când vorbim despre pensionarea totală în negura istoriei a celor mai emblematice modele de cândva, precum VW Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia sau Toyota Avensis, japonezii de la Honda dezvăluie o nouă generaţie de Accord, care promite să fie în pas cu timpul şi să fascineze pasionaţii în condus la fel cum o făcea cândva, demult. Iar modul în care a fost lansat acum un an Civic, inclusiv versiunea sa cu accente sportive, ne face să atragem şi mai multă atenţie la ceea ce aduce noua Honda Accord.
În primul rând, noul Accord rămâne a fi un sedan şi chiar devine mai suplu şi cu linii care ne amintesc de generaţiile din anii 90, doar blocurile optice spate amintind de penultima generaţie de Passat.
Interiorul are o planşă de bord relativ conservatoare, cu linii simple, puse în contrast de o fâşie cu textură interesantă pe centru. Display-ul a rămas semiintegrat în planşă, cadranele de bord au fost păstrate în stil clasic, chiar dacă sunt digitale şi au mai rămas prezent butoane fizice şi rotule şi un levier clasic de transmisie. Adie un pic a Mazda6 la interior, dar ambianţa noii Honda Accord pare foarte plăcută oricum.
La nivel de inginerie, noul Accord va face uz de motorul de 1,5 litri VTEC turbo de pe Civic. Acesta livrează 192 CP şi 258 Nm, deci parametrii de putere sunt cât se poate de decenţi, iar motorul e unul adorat deja de fanii Honda. Honda Accord nu mai are o cutie manuală în zilele noastre, aşa că singura cutie rezervată pentru motorul de 1,5 litri e una automată. Însă e una cu raport continuu variabil, care ar putea să mai taie din plăcerea de condus.
În gama de motoare nu mai există vreun motor de 2,0 litri turbo, ci o motorizare hibridă nouă, care combină un motor de 2,0 litri aspirat natural, care funcţionează în ciclu Atkinson, cu două electromotoare. Împreună, sistemul hibrid livrează 204 CP şi 332 Nm, parametri care trebuie să facă maşina nu doar eficientă în consum, ci şi dinamică.
Totuşi, per total Accord are în mod evident mai puţin accent pe sportivitate şi plăcerea în condus, cel puţin în motorizările lansate acum. Şi e un model croit în primul rând pentru piaţa Americii de Nord, acolo unde aceste sedanuri practice încă mai sunt căutate. În Europa acest model nu va fi prezent, decât sub forma unor importuri individuale.
0
2,504
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!