Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

În România există un pasionat care are 11 exemplare Oltcit în garajul său, iar acesta e un Club 12 TRS, în stare autentică impecabilă

22 Noiembrie 2022 - 21:28
Ilie Toma
Istoria asta a pornit de la nişte imagini cu un Oltcit Club 12 TRS din România, în stare autentică impecabilă, care era pregătit pentru a fi exportat în SUA, ca să ajungă în colecţia unui român stabilit acolo. Ne-a intrigat acel Oltcit şi istoria lui, aşa că i-am contactat pe cei de la Wheels for Reels, care publicaseră acele imagini, iar datorită lor am ajuns şi la proprietarul din Craiova al acestei maşini. Şi tocmai acolo aveam să descoperim cea mai fascinantă parte: am dat peste un pasionat extraordinar de Oltcit şi de motorsport, care are 11 exemplare de Oltcit în garajul său! Nici nu bănuiam că în România poate exista cineva care să aibă unsprezece Oltcit-uri, în diverse versiuni şi stări!
Acestui pasionat îi spune Marian-Gabriel Gruia şi ne destăinuie că totul a început acum 24 de ani, când era deja la al doilea Oltcit pe care-l deţinea. Era un Oltcit Club 12 TRS românesc, verde, pe care s-a apucat să-l modifice atunci pentru a-l face cât mai atrăgător. Au mai rămas câteva imagini în arhivă cu acel Oltcit verde de acum 24 de ani, una din care e cea de mai jos.
Ei bine, anii au trecut, iar anul trecut Marian-Gabriel s-a hotărât să caute un Oltcit şi să încerce să facă replica acelei maşini de culoare verde de demult. A postat pe Facebook că doreşte să cumpere un Oltcit şi, din vorbă în vorbă, a ajuns la acest exemplar despre care vorbim azi.
Maşina se afla prin Ploieşti şi fusese în posesia unei persoane în vârstă, care o deţinea de nouă. Acesta ţinuse atât de mult la ea, încât o păstra în garaj, acoperită cu o pânză de tifon, iar pe ea îmbrăcase husa. Tot el o desfăcuse de nouă şi o „antifonase” cu vaselină peste tot, fapt care i-a dat un mare plus în păstrarea în timp a maşinii.
Iar maşina e un Oltcit Club 12 TRS, ultima versiune lansată de fabrica din Craiova în istoria acestui model. Sub capotă e motorul boxer în 4 cilindri, răcit cu aer, de 1.299 cm cubi, care dezvolta 61 CP şi 96 Nm. Motorul are numele de cod T13 şi putea accelera maşina până la o viteză de 157 km/h.
Exemplarul pe care-l descoperise Marian-Gabriel e fabricat în 1993 şi era într-o stare absolut autentică şi impecabilă. În dosarul de acte pe care l-a primit de la primul proprietar era până şi factura originală din 1993, dactilografiată cu maşina de scris, aşa cu se mai practica în acele vremuri!
Foto: Factura originală din 1993 a acestui Oltcit Club 12 TRS

Ei bine, odată ce a cumpărat-o şi şi-a văzut-o în garaj, s-a tot gândit cum să o modifice ca să o aducă aproape de imaginea acelei maşini de acum 24 de ani, pe care o avusese cândva. Dar orice modificare ar fi însemnat să strice corola de minuni a lumii pentru această maşină şi să comită o blasfemie în raport cu ea. Aşa că a tot amânat intervenţiile asupra ei.
Între timp, i s-au tot ivit ocazii să cumpere alte exemplare de Oltcit, multe în stare mult mai uzată. Şi-a zis că pe aceste maşini va putea să le modifice fără să-i pară rău, aşa că a cumpărat încă una, apoi încă una, apoi încă, şi tot aşa... Până s-a pricopsit cu 11 maşini în garajul său.
Având atât de multe şi tot ezitând să modifice ceva la acest Oltcit Club 12 TRS autentic, ş-a zis că e mai bine să-l vândă unui cumpărător care va vrea să-l păstreze neatins. Aşa a ajuns maşina să fie cumpărată de un alt român din SUA, care-i aşteaptă acum livrarea peste ocean.
Iar Marian-Gabriel are, temporar, doar 10 Olticit-uri în curtea sa. Zicem temporar pentru că tocmai ne-a spus că peste două zile îi mai vine un Oltcit, şi va avea din nou 11 în garaj.
Mai e de muncă la ele, probabil unele vor avea rol doar de donator, iar altele vor fi teren de modificări şi experimentări. Dar e cert că în acest moment Marian-Gabriel Gruia este, cel mai probabil, românul cu cele mai multe exemplare Oltcit în proprietatea sa!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter