Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

În timp ce alţi producători abia creează camioane cu hidrogen, Toyota anunţă concluziile după 5 ani de teste de viaţă reală ale unor exemplare Kenworth

18 Noiembrie 2022 - 16:54
Redacţia PiataAuto.md
Acum două zile vorbeam despre primul camion Mercedes cu hidrogen, dezvoltat pe baza unui Actros, dar cu un sistem de propulsie cu pile de combustibil dezvoltat împreună cu Volvo. Acel camion abia şi-a făcut primele urcări în munţi şi verificări de autonomie, iar Volvo şi Mercedes estimează că o eventuală producţie de serie ar putea urma prin 2025-2026. În acelaşi timp, Toyota tocmai şi-a anunţat concluziile după 5 ani de teste de viaţă reală a mai multe camioane Kenworth echipate cu sistem de propulsie pe hidrogen. Camioanele electrice cu baterii sunt o absurditate, se poate înţelege din comunicatul celor de la Toyota, iar cei 5 ani de teste reale au dat date şi cifre reale, generate de curse reale, cu şoferi adevăraţi care îndeplineau misiuni reale.
Toyota a anunţat încă în anul 2017 demararea acestui proiect cu Kenworth, iar atunci oamenii nu i-au acordat o importanţă atât de mare, iar între timp nimeni nu şi-a mai amintit de el. Dar 10 camioane au fost oferite companiilor de transport care operau în zona portului aglomerat din Los Angeles, pentru a fi încadrate în misiuni reale. În port există şi o staţie de hidrogen, şi aceste camioane au preluat întotdeauna rute care aveau portul drept unul din punctele pe traseu, dar au putut alimenta şi la alte puncte.
Aceste camioane, cu tehnologie din 2017, au indicat autonomie reală de 480 km, încărcare până la o greutate de până la 40 de tone. Şi Toyota spune că azi ar putea asigura după acelaşi principiu o autonomie de până la 640 km fără vreun sacrificiu, amintind că încărcarea cu hidrogen durează doar câteva minute, timpul fiind comparabil cu alimentarea cu diesel.
Cea mai impresionantă parte, însă, pe care Toyota a anunţat-o încă în 2017, dar pe care lumea a uitat-o, e că tehnologia de la bordul acestor camioane Kenworth dotate cu sistem de propulsie pe hidrogen conceput de Toyota e practic identică tehnologiei pe care Mercedes şi Volvo spun că abia au început să o dezvolte! Şi camioanele create de Toyota şi Kenworth au câte două instalaţii de pile de combustibil, pentru a putea asigura un flux de energie în timp real mai mare, pentru necesităţile unui camion, la fel cum anunţă acum Mercedes şi Volvo. Şi în cazul Toyota şi Kenworth, există o baterie litiu-ion, pentru a amortiza latenţa instalaţiilor cu pile de combustibil în solicitările instantanee de energie, ca şi la camioanele Mercedes şi Volvo de acum. Doar că bateria Toyota e mai mică, de 12 kWh, în timp ce camioanele germanilor şi suedezilor au 70 kWh. Diferă şi puterea motoarelor — la Kenworth ele livrează 679 CP şi 1.796 Nm, în timp ce camionul celor de la Mercedes livrează 625 CP putere continuă şi 897 CP putere maximă, cu un cuplu mai mare. Şi, respectiv, rezervorul noilor camioane e mai mare. Dar, în esenţă, vorbim de exact acelaşi principiu de bază în tehnologie, doar componentele fiind mai puternice. Însă, în cazul experimentului Toyota şi Kenworth, există fascinaţia pionieratului, or, formula lor vine din 2017 şi ar putea fi uşor adaptată la puterile dorite de azi.
Concluziile studiului de 5 ani Toyota şi Kenworth arată că tehnologia propulsie de hidrogen e fantastic de bine acceptată de şoferi, întrucât oferă tot ceea ce oferă camioanele diesel, fără a impune la sacrificii în timpii de aşteptare. Toyota e destul de tranşantă în comunicatul său şi spune că ideea de a pune tone de baterii pe un camion e absurdă în însăşi esenţa sa, atât din perspectiva înlocuirii greutăţii lor cu sarcina utilă, subiectul fiind sensibil pentru transportatori, cât şi din perspectiva timpilor lungi de încărcare şi tot coşmarul logistic cu zeci de camioane care ar sta să să-şi încarce bateriile uriaşe.
Toyota mai ţine să accentueze că propulsia motoarelor electrice e dezvoltarea corectă pentru camioane, iar şoferii obosesc mult mai puţin datorită faptului că nu schimbă trepte şi n-au zgomot şi vibraţii. Doar că energia pentru acele electromotoare trebuie să vină de la hidrogen, nu de la tone de baterii.
Toyota şi Kenworth nu menţionează cât au parcurs exact cele 10 camioane in acest experiment, dar spun că acestea au muncit în ritm normal, făcând munci alături de zeci şi sute de alte camioane diesel, prin cele mai solicitante condiţii cotidiene, în toate anotimpurile.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter