Ingineria complexă a noului Mercedes-AMG One are şi un dezavantaj, motorul e prevăzut pentru doar 50.000 km, după care e nevoie de reasamblare

14 Noiembrie 2022, 15:37
Redacţia PiataAuto.md
Acum câteva zile, publicam un articol cu video, în care anunţam că noul Mercedes-AMG One a reuşit să devină oficial cea mai rapidă maşină de serie de pe Nurburgring. Şi modelul în sine e unul care ne-a trezit admiraţie din iunie încoace, de când a fost dezvăluit, prin ingineria sa fascinant de complexă, cu un motor V6 turbo de Formula 1, ajutat de o turbină electrică, un electromotor între cutie de viteze şi propulsor, dar şi de alte două motoare electrice pe puntea faţă.
E un sistem de propulsie extrem de complex, deci, în care fiecare component e fascinant — de la motorul V6 de doar 1,6 litri, din care se scos 574 CP şi care poate atinge 11.000 rpm, până la turbina sa electrică, al cărei electromotor are şi el 122 CP, doar pentru a propulsa turbina! Sunt 1.063 CP în total pentru sistemul de propulsie, iar maşina mai e şi una relativ uşoară. Şi apoi, curajul celor de la Mercedes de a face toate aceste componente să funcţioneze într-un sistem integru complex e unul demn de fascinaţie. Doar că, totuşi, există şi un dezavantaj al acestei complexităţi, care a ieşit la iveală în ultimele săptămâni, în interviuri date de câţiva ingineri AMG şi chiar unul din directorii Mercedes-AMG, Ola Kallenius.
În primul rând, aceştia au confirmat, ceea ce ştiam deja, dar părea incredibil, şi anume că motorul V6 turbo de pe Mercedes-AMG One este cu adevărat derivat din acelaşi motor de Formula 1, cu numele de cod PU106B, de pe bolizii de cursă cu indicele W06. S-au făcut câteva modificări la motor, pentru a-i limita turaţii, dar oricum, va funcţiona la 1.280 rpm la ralanti, de exemplu, în timp ce puterea maximă va fi atinsă la 11.000 rpm, acolo unde începe linia roşie.
Partea mai puţin aşteptată e că motorul e prevăzut pentru doar 50.000 km ca durată de viaţă iniţială, după care proprietarii de Mercedes-AMG One vor trebui să aducă maşina pentru o reasamblare completă a motorului V6. Odată cu reasamblarea, sunt mari şanse să fie schimbate mai multe componente interne, de la pistoane la valve şi arbori cu came, pentru ca motorul să aibă exact aceleaşi toleranţe supreme ca şi atunci când este nou şi să poată oferi în continuare 574 CP din 1,6 litri turbo. Deocamdată este o enigmă cât va costa această operaţiune de reasamblare programată a motorului, dar putem intui că preţul va fi unul comparabil cu cel al unui model Mercedes-AMG mai incipient. Iar această reparaţie capitală va trebui făcută la fiecare 50 mii km.
Fireşte, asta nu înseamnă că la 50.000 km motorul acestui Mercedes va manifesta semne evidente de defecţiuni sau că va ceda. Dar, totuşi, pentru a avea şanse să vinzi maşina mai departe şi să-i păstrezi performanţele, va trebui să faci aceste reasamblări ale motorului. Încă o necunoscută e câte asemenea reparaţii capitale poate suporta acel motor, dar, probabil asta va conta mai puţin, pentru că foarte puţini vor fi cei care se vor încumeta să facă cifre mari de parcurs cu această maşină ultra-performantă.
0
3,602
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!