Noua generaţie BMW Seria 7 a ajuns în Moldova, iar exemplarul de prezentare e un 760i

16 Noiembrie 2022, 13:17
Redacţia PiataAuto.md
BMW a făcut un salt major în design şi regândirea luxului atunci când a dezvăluit noua generaţia BMW Seria 7 şi paralela sa electrică, i7. Noua Serie 7 nu mai are versiuni cu ampatament scurt şi lung, ci doar lung. În unele regiuni s-a lansat doar ipostaza electrică i7, însă Republica Moldova se numără printre ţările care au primit şi motorizări pe benzină, iar exemplarul de la lansare era chiar un 760i de top.
Dar noua generaţie nu face uz de un motor V12 pe maşinile cu indicele 760i, cu se întâmpla cândva. Sub capotă e motorului V8 biturbo, de 4,4 litri, configurat să livreze 544 CP. Şi, apropo, versiunea 760i vine implicit cu tracţiune integrală xDrive, fără a mai menţiona acest lucru în denumirea sa.
Ei bine, tehnologiile de la bord au făcut un pas uriaş spre digitalizare, iar asta se simte imediat la bord, pe viu. Maşina e în generos dimensionată, foarte lată şi spaţioasă, dar în acelaşi timp în interior luxul e format din detalii discrete, aerate, fără opulenţă răsuflată.
Există senzaţia a multe suprafeţe acoperite cu sticlă, multe din care luminează, inclusiv zona de iluminare ambientală de pe bord, dar per total habitaclul lui BMW Seria 7 dă senzaţia că te afli într-o casă de lux în care domină nu candelabrele cu zeci de mărgele şi colţuri floroase, ci un design în care un arhitect inspirat a gândit fiecare material într-o combinaţie aerată, modernă şi atemporală.
Şi nici prezentarea maşinii din Moldova n-a fost opulentă ca altă dată. Şi nici nu trebuia să fie, ba chiar ar fi fost o greşeală să se facă petrecerile pompoase de altă dată. A fost o dezvăluire mult mai discretă, mult mai concentrată spre produs şi cu mai mult timp oferit celor interesaţi de a cunoaşte şi explora maşina. E o abordare care va fi pe placul celor care nu vor să demonstreze nimic altora, dar vor consistenţă şi lucruri care contează cu adevărat.
Şi exemplarul expus, în ipostază 760i, avea şi un preţ pe măsură, de circa 170 mii euro. Dar versiunile incipiente au preţuri simţitor mai mari, iar în Moldova e disponibilă şi ipostaza electrică i7, care are preţuri comparabile cu versiunile incipiente pe benzină.
0
4,098
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!