SUV-ul Audi e-tron e redenumit în Q8 e-tron şi primeşte baterii mai mari, pentru mai multă autonomie

11 Noiembrie 2022, 16:11
Ilie Toma
Audi are de mai bine de trei ani două SUV-uri electrice înrudite în producţie, numite e-tron şi e-tron Sportback, unde e-tron era SUV-ul cu siluetă normală, iar e-tron Sportback era cel cu siluetă de SUV coupe. Dar cei de la Audi au nevoie să lanseze mai multe modele de SUV-uri electrice, mai mari şi mai mici, aşa că era nevoie să se treacă la ierarhizarea lor.
Şi se pare că toţi producătorii germani au mari probleme cu conceperea unei ierarhii clare, cu viziune pe termen lung, a acestor denumiri. Mercedes, de exemplu, a făcut o dată o redenumire completă a modelelor sale electrice, punând literele EQ în faţă plus segmentul de model căreia aparţine acea electrică, spre exemplu EQS sau EQE. Apoi s-a trezit că nu mai poate pune litera G în faţă la SUV-uri, sau GL, ca să iasă ceva de GEQS sau GEQE, sau GLEQS sau GLEQE, aşa că a inventat denumiri precum EQS SUV şi EQE SUV. Acum, Audi a redenumit SUV-ul său electric în Q8 e-tron şi Q8 e-tron Sportback, deşi Q8-ul cu ardere internă încă mai există, şi e un model mai mare, cu o singură formă de caroserie, în timp ce Q7 e SUV-ul cu siluetă mai clasică. Iar pe lângă asta, acum mai există şi SQ8 e-tron, ca variantă de performanţă. Deci, ne mai aşteaptă ani de confuzie cu aceste denumiri de modele electrice şi perceperea lor corectă în ierarhia modelului.
Pentru SUV-ul electric al celor de la Audi, însă, această redenumire a însemnat şi un facelift la nivel estetic, dar şi instalarea unei baterii de capacitate mai mare, care oferă şi o autonomie sporită, cu o reconfigurare a sistemelor de propulsie. Modificările de design au îmbunătăţit şi coeficientul aerodinamic, de la 0,26 la 0,24 pentru Sportback şi de la 0,28 la 0,27 pentru Q8 e-tron.
Vor exista câte 3 versiuni de propulsie pentru fiecare din cele două modele, una cu indicele 50, alta cu indicele 55, şi cea de top cu indicele SQ8. Cea cu indicele 50 va livra maxim 340 CP şi 664 Nm, cea cu indicele 55 — 408 CP şi 664 Nm cuplu. Iar SQ8 va avea nu două motoare, ci trei, şi va livra 503 CP şi 973 Nm cuplu.
Foto: Noul Audi SQ8 e-tron

Bateriile au acum capacitate de 89 kWh net şi 95 kWh brut pentru versiunile normale şi de 106 kWh net şi 114 kWh brut pentru SQ8. Autonomia e cuprinsă 491 km şi 600 km pentru versiunile normale şi între 494 şi 513 km pentru SQ8.
A crescut şi viteza de încărcare un pic, de la 150 kW la 170 kW şi, per total, aceste SUV-uri Audi au devenit mai moderne şi mai bune, bineînţeles. În 2019, la scurt timp după lansarea lui Audi e-tron, noi reuşisem să organizăm un sprint de distanţă lungă cu unul prin Moldova, România, Ungaria, Austria şi Germania, când am reuşit să parcurgem 2.000 km în 36 ore inclusiv timpii de încărcare, făcând ture la volan cu 2 şoferi. Acum, fireşte, acest timp ar fi îmbunătăţit, iar maşina cu siguranţă a primit o ambianţă şi mai modernă decât cea pe care o avea deja.
Foto: Imagine din sprintul nostru cu Audi e-tron din 2019
0
1,183
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!