Toyota a dezvăluit noua generaţie Prius, modelul care a convins lumea să adopte propulsia hibridă

16 Noiembrie 2022, 10:34
Redacţia PiataAuto.md
Toyota Prius a devenit într-atât de mult un model-simbol în ceea ce înseamnă propulsie hibridă şi popularizarea acesteia în toată lumea, încât e uşor să uităm că Prius există deja de 25 de ani încoace. Da, anume atât a trecut de la lansarea primei generaţii în 1997, care n-a fost prea populară, şi până la generaţia de azi, cea de-a 5-a la număr, dezvăluită astăzi de către cei de la Toyota.
În primul rând, Prius a renunţat la formele controversate ale ultimei generaţii, care au fost foarte criticate şi au îndreptat mai mulţi cumpărători către alte modele cu design mai clasic, cum ar fi Corolla Hybrid sau SUV-urile hibride ale Toyota. Noua Toyota Prius revine la o siluetă asemănătoare cu generaţia a 3-a, cu mult accent pe aerodinamică, şi cu linii mai ascuţite şi discrete în partea frontală, în pas cu tendinţele de design de azi.
Şi, în general, designul vrea să transmită mai multă simplitate şi scop, fără artificiile nenecesare ale predecesoarei sale. Aceeaşi filosofie e păstrată şi la posterior, dar şi la designul interior, unde există un display mic în zona volanului, cu rol de cadrane de bord, şi un display mare central cu rol de multimedia. Pe lângă asta, liniile sunt destul de clasice, fără excese şi spaţii irosite.
Noul Prius debutează cu trei versiuni ale sistemului de propulsie — două fiind formule clasice de hibrizi, şi cea de-a treia — un hibrid cu încărcare de la priză. În esenţă, acelaşi principiu a fost aplicat şi la generaţia precedentă. Versiunea plug-in hibridă va face uz de un motor de 2,0 litri pe benzină, iar propulsia electrică face uz de baterii litiu-ion noi. Aceste baterii noi au crescut timpii în care maşina poate opera pur electric cu până la 50% faţă de generaţia precedentă, spun cei de la Toyota, aşa că putem aştepta o eficienţă şi mai mare în consum. Puterea totală a sistemului e de 223 CP, suficient cât să-i imprime lui Prius o acceleraţie de 6,7 secunde până la prima sută!
Sistemele tradiţionale de propulsie hibridă vor face uz fie de un motor de 2,0 litri pe benzină, fie de unul de 1,8 litri. Sistemul cu motor de 2,0 litri va totaliza o putere de 193 CP, cu peste 50% mai mult decât oferea sistemul similar de pe generaţie precedentă.
Deci, se remarcă un accent mult mai mare pe versiuni mai puternice ale noului Prius, iar japonezii accentuează că maşina va fi mult mai plăcută în condus. Maşina face uz de platforma actualizată TNGA şi vine cu o suspensie spate independentă, cu dublu braţ.
Foto: Suspensia spate a noii Toyota Prius

E curios şi faptul că acum Toyota Prius va putea fi folosită ca sursă de electricitate, cu o priză inserată în consola centrală, în zona pasagerilor spate. O imagine a celor de la Toyota arată şi un cablu scos într-un mod bizar pe geamul spate pentru a alimenta unităţile externe. Puterea acestei prize e limitată la 1,5 kW, totuşi, deci nu ar fi la limita în care ar putea fi alimentată o casă, fiind mai degrabă destinată unor accesorii.
1
8,170
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!