Ultimul Ford Escort RS Cosworth construit în istorie, scos la vânzare de şeful pensionat al diviziei de performanţă Ford

3 Noiembrie 2022, 21:40
Ilie Toma
Chiar dacă pentru mulţi dintre noi maşina asta arată doar ca un Ford Escort cu nişte accente niţel mai sportive, ea e total diferită ca inginerie faţă de Escorturile obişnuite şi e, de fapt, unul din modelele legendare din istoria Ford, cu o poveste fascinantă în spate. E un Ford Escort RS Cosworth, iar exemplarul despre care vorbim azi e scos la vânzare chiar de către şeful pensionat al diviziei de performanţă Ford.
Ford şi-a dorit să participe în grupa A de raliuri cu Escort, iar pentru asta avea nevoie să producă 2.500 de maşini pentru omologare specială. Ford avea deja experienţa unui model minunat sportiv, numit Sierra Cosworth, aşa că şi pentru Escort cei de la Ford au apelat la Cosworth pentru ingineria de performanţă. Şi, de fapt, Escort RS Cosworth a fost construit pe platforma scurtată şi adaptată a lui Sierra, nu pe o platformă de Escort.
S-a optat pentru platforma de Sierra pentru că modelul trebuia să aibă tracţiune integrală, dar Escort era un model cu tracţiune faţă, care nu avea un tunel central prevăzut pentru arbore cardanic. Sierra RS Cosworth, avea toate aceste elemente prezente, iar platforma scurtată a fost îmbrăcată apoi în panouri de caroserie care să semene cu Escort. De fapt, doar uşile şi acoperişul sunt identice cu Escort, celelalte piese fiind diferite în dimensiuni.
Escort RS Cosworth a obţinut un sistem de tracţiune integrală ce trimitea 66% spre puntea spate şi 34% spre cea din faţă. Motorul de sub capotă era unul cu 4 cilindri, de 2,0 litri, turboaspirat, care scotea 227 CP. Mai târziu, companiile de tuning au reuşit să ridice puterea acestui motor până la 1.000 CP, şi el tot rezista, într-atât de durabil era construit.
Doar 7.145 exemplare au fost construite din 1992 până în 1996. Producţia avea lor în fabrica celor de la Karmann din Rheine, Germania, iar după finalul producţiei, aceştia mai rămăseseră cu piese pentru două automobile. Au decis să mai construiască încă două, pentru că le lipseau doar capotele, pe care le-au preluat de la Escort facelift şi le-au adaptat. Exemplarul despre care vorbim azi e cel de-al doilea din cele două, deci ultimul Escort RS Cosworth produs vreodată.
Una din maşini, penultima, a fost cumpărată şeful Karmann, iar cealaltă a fost folosită timp de 2 ani drept maşină de companie. E maşina despre care vorbim azi, iar după doi ani ea a fost achiziţionată de Dieter Hahne, şeful diviziei Ford SVE, unde SVE înseamnă Special Vehicle Engineering. Din 1998 şi până în prezent, maşina a fost deţinută de Hahne, iar acum e scoasă la vânzare chiar de el. Acesta are 80 de ani acum, şi, la vârsta sa, a decis că maşina merită transmisă mai departe în mâinile unui pasionat.
Ea are aproape 98 mii km parcurşi şi e vândută la o licitaţie online, care se încheie luni, 7 noiembrie. Dar, la ora redactării acestui articol sumele licitate pentru ea au ajuns la peste 48 mii euro. Deci, e clar că maşina va fi vândută la un preţ mare în final. Dar e la fel de clar că ea merită fiecare cent, la cât de legendar şi fascinant e acest model, şi la ce istorie are acest exemplar.
0
3,205
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!