Ural a creat un camion cu rol de autobuz arctic, care poate funcţiona la temperaturi de până la -60 grade Celsius

8 Noiembrie 2022, 18:44
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul de camioane Ural din Rusia a dezvăluit de curând un camion cu compartiment de transportare a pasagerilor, creat pentru înaintare în zone cu climă arctică, prevăzut să poată funcţiona la temperaturi de până la -60 grade Celsius. Dezvoltarea acestei idei a început câţiva ani în urmă, acesta fiind cel de-al doilea prototip pe care l-au creat inginerii. În condiţiile actuale în care se află industria auto a Rusiei e greu de spus dacă acest camion va ajunge vreodată la producţia de serie, dar conceptul acestuia şi condiţiile pentru care a fost proiectat sunt curioase.
Astfel camionul are la bază un şasiu de camion, care a primit punţi cu raport de transmisie modificat şi roţi de lăţime şi diametru uriaş, pentru a-i permite maşinii să nu se scufunde în zăpezi sau prin mlaştini. Pentru a rezista până la -60 grade Celsius, anvelopele au o compoziţie specială a cauciucului, menite să le păstreze elasticitatea la asemenea temperaturi joase. Camionul e unul cu tracţiune 6x6, cu diferenţiale blocabile.
Cabina are geamuri mai mici pentru a avea un grad de izolare termică mai bună, dar geamurile rămase sunt duble. În spate există un compartiment dedicat transportării pasagerilor, unde încap până la 28 de oameni. Compartimentul e izolat termic, are geamuri mici şi dispune de un sistem de încălzire autonomă, pentru care la bord a fost instalat un generator adiţional de 3 kW. Surprinzător, dar cel puţin prototipul are şi sistem de aer condiţionat.
Şi pentru că e prevăzut pentru a funcţiona la temperaturi de până la -60 grade, probabil cei mai mulţi dintre noi se întreabă dacă motorul acestui camion e unul diesel sau s-a optat pentru benzină. Motorul a rămas a fi unul diesel, turboaspirat, din cele pe care Ural le are deja implementate în producţia de serie, acesta primind doar un sistem de încălzire a injectoarelor şi canalelor de combustibil, pentru a evita îngheţarea motorinei. Propulsorul e unul cu 6 cilindri în linie şi dezvoltă 310 CP, iar durata declarată de viaţă a acestuia pe alte modele e de 800.000 km. În condiţii arctice, s-ar putea ca această durată să fie considerabil mai mică.
0
12,990
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!