Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Aceasta e Persico Zagato 100.2, o ambarcaţiune cu propulsie electrică, concepută în Italia, cu performanţe de hypercar, dar cu autonomie modestă

5 Decembrie 2022 - 13:52
Redacţia PiataAuto.md
Zagato e un nume legendar în lumea auto, casa de design din Italia având în istoria sa o listă lungă de modele notorii, pe care le-a creat pentru diverşi producători auto, iar din când în când cei de la Zagato şi-au mai încercat abilităţile şi inspiraţia şi în alte tipuri de vehicule. Acum au făcut-o din nou, de această dată creând un o ambarcaţiune cu performanţe de hipecar pe mare, care are propulsie electrică, dar o autonomie surprinzător de mică.
Nu vorbim doar de un prototip sau de schiţe de design, ci de un model care va fi fabricat în serie limitată, ultra-scumpă, de doar 9 exemplare, şi care pretinde a avea performanţe de hypercar pe apă. Numele de Persico, care sună bizar româneşte, vine de la numele producătorului care a şi comandat designul la Zagato şi care e unul din cei mai reputaţi producători de iahturi de curse şi pur şi simplu iahturi rapide. Cele două companii şi-au unit astfel forţele şi au mai recurs şi la ajutorul unui startup italian, pe nume Sealence, care a furnizat electromotorul marin de concepţie proprie pentru noua ambarcaţiune.
Foto: Electromotorul noii Persico Zagato

Acest electromotor, numit DeepSpeed are o construcţie de propulsie prin jet, fiind creat cu accent spre performanţă, şi va asigura propulsia lui Persico Zagato 100.2 de unul singur. Puterea sa e de 205 kW, adică 279 CP. Nu sună tocmai ca o performanţă de hypercar pe apă, nu-i aşa? Secretul e în greutatea mai mică, spun italienii.
Aceştia au aplicat materiale compozite uşoare la construcţia ambarcaţiunii, pentru a reduce la maxim greutatea proprie a acesteia. Asta a fost necesar inclusiv pentru a compensa din greutatea adusă la bord de baterii, or, în versiunea sa standard Persico Zagato are o baterie de 83, kWh, care cântăreşte peste 500 kg. Nu se spune cât va întări întreaga ambarcaţiune, dar deplasamentul acesteia e indicat la 2.485 kg. Va exista şi o versiune cu două seturi de baterii a câte 83 KWh, care avea un deplasament de 3.035 kg.
Performanţele de supercar la care se referă italienii vor ţine mai degrabă de manevrabilitatea acesteia în viraje scurte, datorită centrului de greutate coborât, asigurat de baterii. Pentru că la nivel de viteză maximă, Persico Zagato în versiune Sport cu o singură baterie va atinge o viteză maximă de 43,5 noduri, adică 80,6 km/h. E destul de rapid, însă iahturile cu adevărat rapide trec şi de 110 km/h. Versiunea cu 2 baterii, numită Long Range, va atinge 66,7 km/h viteză maximă.
Partea cea mai neaşteptată, însă, e autonomia noii Persico Zagato. În versiune Sport cu o baterie de 83 kWh, autonomia acesteia la viteză de croazieră de 48,2 km/h va fi de 28 mile nautice, adică 52 km! Deci, proprietarii acestei ambarcaţiuni super exclusiviste şi super scumpe, se vor putea deplasa la maxim vreo 25 km de ţărm, dacă la destinaţie nu au vreo priză pentru a pune nava la încărcat. Şi asta cu condiţia să meargă moderat, cu viteză constantă de croazieră, or, dacă vor vrea să accelereze cu performanţe de supercar, autonomia se va reduce drastic.
Versiunea cu două baterii nu dublează autonomia, însă, pentru că e şi mai grea. Acea versiune va avea autonomie de 47 mile nautice, sau 88 km, dar viteza de croazieră cu care această autonomie poate fi atinsă e şi mai mică, de 44,5 km/h.
Astfel, deşi arată formidabil de frumos ca design, noua ambarcaţiune electrică a celor de la Persico şi Zagato va putea fi cu adevărat folosită doar pentru ieşiri scurte din parcarea de iahturi în larg, sau pentru navigări între distanţe cu adevărat scurte între două puncte apropiate pe hartă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter