Acesta e Aehra, un SUV electric al unei mărci noi din Italia, cu un ecran atât de mare, încât acoperă jumătate de parbriz

21 Decembrie 2022, 12:08
Ilie Toma
Dacă până acum maşinile erau nişte vehicule cu câte un display tot mai mare în interior, noul SUV electric pe nume Aehra e un display uriaş care mai are şi o maşină la pachet. Efectiv, display-ul său central acoperă întreaga lăţime a parbrizului, iar pe înălţime acoperă jumătatea de jos a acestuia, adică acolo unde se întâmplă lucrurile din trafic din faţa maşinii. Cum e posibil una asta?
Ceea ce vedem în faţă e un SUV electric tocmai dezvăluit, al unei noi mărci, pe nume Aehra, cu sediul la Milano, în Italia. Compania a fost fondată în iunie 2022 de americanul Hazim Nada, care are studii inginereşti, de fizică şi matematică, iar co-fondator este italianul Sandro Andreotti. Cei doi au fondat anterior un tunel aerodinamic vertical în Europa, iar acum au creat împreună şi noua companie, cu sediul în Italia, cu perspectiva de a putea deveni primul nou producător auto italian, după mult timp încoace.
Cei doi au căutat să angajeze şi un designer italian talentat, şi l-au recrutat pe Fillippo Perini, care e acum şef de design la Aehra. Acesta a lucrat pentru Alfa Romeo, Audi, Lamborghini şi casa de design Italdesign, contribuind la crearea unor modele precum Alfa Romeo GTV, 156, 166, 8C Competizione, Lamborghini Aventador şi Urus şi alte câteva modele şi prototipuri. Deci, există o experienţă mare în spatele designului de 57 de ani, care s-a alăturat celor de la Aehra.
Aşadar, ceea ce vedem aici e primul model al mărcii, un SUV electric, care va fi urmat şi de un sedan electric. Marca se va concentra doar pe maşini electrice şi, într-o epocă în care bateriile şi motoarele electrice oricum trebuie cumpărate de la mari furnizori globali, despre această parte a substratului tehnic nu se spune prea multe. Designul maşinii a fost creat, însă, şi acesta se vrea unui deosebit, plin de personalitate, foarte tehnologizat şi cu soluţii memorabil de neobişnuite. Din ele face parte şi display-ul uriaş.
În modul în care e amplasat, condusul maşinii devine nesigur şi practic imposibil, după cum se poate vedea din pespectiva de mai jos.
Iar cei de la Aehra ştiu asta, aşa că atunci când maşina se va pregăti de mişcare, el va coborî un pic în jos, lăsând o parte mai mare din parbriz liberă.
Foto: Varianta cu display retras, pentru condus

În varianta sa implicită, extinsă, un asemenea display ar trebui să facă timpul de staţionare în maşină mult mai plăcut, acolo putându-se urmări filme sau alte activităţi digitale când maşina stă parcată, eventual cât stă la o priză de încărcare a bateriei sale.
Structura maşinii pare foarte subţire pentru un model de producţie, dar cei de la Aehra ne asigură că asta se datorează materialelor precum fibra de carbon şi aluminiul, folosite în construcţia maşinii, implicit în structura ei.
Cei de la Aehra promit să dezvăluie cel de-al doilea model în 2023, după care vor începe a primi pre-comenzi, iar livrările propriu-zise ar urma să înceapă în 2025.
0
5,881
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!