Acesta e Nio EC7, noul model electric chinezesc, care e şi cel mai aerodinamic SUV din lume

29 Decembrie 2022, 12:06
Ilie Toma
Chinezii de la Nio nu doar că au lansat un nou model electric cu parametri tehnici demni de cele mai performante modele similare din industrie, dar i-au asigurat acestuia şi titlul de cel mai aerodinamic SUV din lume. Îi spune Nio EC7 şi are o inginerie curioasă.
Coeficientul său aerodinamic e de doar 0,23, ceea ce e un record mondial în segmentul SUV-urilor. Pentru comparaţie, limuzina suplă EQS a celor de la Mercedes are un coeficient de 0,20, iar 0,23 ar fi un coeficient bun chiar şi pentru un coupe sau sedan cu siluetă atletică, nemaivorbind de un SUV înalt. Unul din secretele lui Nio EC7 e spoilerul activ de pe hayon, oferit standard, primul de acest fel pe un model Nio. Şi, fireşte, silueta de SUV coupe îl ajută suplimentar la obţinerea unui coeficient aerodinamic bun.
E curios şi faptul că noul SUV chinezesc foloseşte două electromotoare diferite pentru propulsie — un motor cu inducţie şi altul cu magnet permanent. Cel cu motor cu inducţie are 300 kW, adică 408 CP, iar cel cu magnet permanent — 180 kw, adică 245 CP. Combinaţia celor două motoare îi permite maşinii să fie mai eficientă în consum la un diapazon mai mare de viteză, spun chinezii.
Maşina e şi cât se poate de dinamică, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde. În acelaşi timp, chinezii au atras atenţie deosebită şi la frânarea SUV-ului electric, anunţând că acesta are nevoie doar de 33,9 metri pentru a frâna de la 100 km/h la 0.
Atenţia impresionantă la detalii despre care vorbeau până odinioară doar mărcile de lux din Germania, continuă la interiorul lui Nio, unde chinezii spun că au echipat maşina cu geamuri duble izolate fonic şi termic, pentru o linişte absolută la interior, iar acest fapt e valabil şi pentru acoperişul panoramic imens, de 1,94 metri pătraţi!
Noul SUV coupe EC7 foloseşte aceeaşi platformă ca şi SUV-ul mare al mărcii, ES8, lansat mai devreme în acest an. Ca şi celelalte modele Nio, bateria SUV-ului poate fi schimbată uşor la staţii speciale, prezente deja în unele ţări. Clienţii Nio plătesc un abonament, care le permite 2 shimburi de baterie pe lună şi încărcarea obişnuită în restul timpului, dar, dacă vor să o schimbe mai des, o pot face pentru o plată suplimentară.
Nio EC7, prezentat acum, poate avea o baterie de 75 kWh sau una de 100 kWh. Preţul maşinii, în China, porneşte de la echivalentul a circa 70.000 dolari pentru maşina de 75 kWh şi circa 78.000 dolari pentru cea cu 100 kWh, însă preţul e de doar 60.000 dolari dacă alegi să deţii bateria în calitate de serviciu de abonament, cu o plată lunară pentru ea.
0
1,624
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!