Acesta e belgianul cu o colecţie de 50 de variaţii de Porsche 911, adunându-le în continuarea ideii bunicului său

9 Decembrie 2022, 16:21
Ilie Toma
„Johan, ce maşină ar trebui să-mi cumpăr?”, a fost întrebarea pe care belgianul a primit-o de la bunicul său într-o zi, pe când era copil. Nedumerit, acesta a ezitat să răspundă, însă bunicul i-a uşurat alegerea: „Porsche sau Corvette?”. Răspunsul pe care l-a dat Johan în copilărie i-a marcat toată viaţa. Şi oricine îl vizitează azi pe Johan-Frank Dirickx în Antwerp, Belgia, îşi dă imediat seama ce a răspuns atunci, fiind copil.
Primul Porsche, cumpărat de bunicul său, a fost un 911 Targa S cu motor de 2,0 litri, urmat de un 911 S cu motor de 2,4 litri. Incursiunea bunicului în lumea Porsche venise după ce deţinuse maşini sport britanice în acei ani şi nu era mulţumit de exploatarea lor cotidiană. Când au trecut la Porsche, bunicul şi nepotul au prins o cu totul altă dragoste pentru maşini, petrecând adeseori ore în şir în garaj, lustruind mici detalii sau pur şi simplu stând în ambianţa maşinilor. Era o pasiune comună pe care cei doi şi-au descoperit-o şi pe care se bucurau s-o împartă.
Când bunicul a adăugat cea de-a treia maşină în garaj, un Porsche 911 Carrera RS 2.7 de un galben intens, Johan şi-a dat seama că e îndrăgostit ireversibil de modelul 911. Iar după ce împlinise majoratul şi luase permisul de conducere, bunicul i-a dat şi acces la cheile de la maşinile magice. Atunci a fost momentul când a înţeles că pasiunea pentru aceste maşini poate fi şi mai intensă când eşti în scaunul şoferului.
În acelaşi an şi-a cumpărat şi el primul Porsche, un vechi 911T la mâna a doua, dar, pentru că n-avea şi un buget de restaurare, a trebuit să-l vândă în acelaşi an. Toată studenţia s-a mulţumit cu scurtele episoade de condus pe care putea să le guste când îşi vizita bunicul. Îşi aminteşte că tot în perioada studenţiei bunicul a cumpărat şi primul Porsche 911 Turbo, iar el apucase să-l conducă pe străzile aproape pustii din Antwerp. E una din cele mai intense amintiri pe care spune că le are din viaţa sa.
Astăzi el are două exemplare 911 Turbo din aceeaşi generaţie 930, unul cu motor de 3,0 litri şi altul cu 3,3 litri, ambele în condiţie ideală. De fapt, toate maşinile din colecţia sa sunt în condiţie impecabilă — fie păstrate excepţional de bine în forma sa originală, cu uşoare urme de trecere a timpului, ceea ce-n limbajul colecţionarilor se cheamă patina, fie restaurate la condiţie impecabilă şi autentică, aşa cum erau când ieşiseră de pe poarte fabricii.
Pe la 33 de ani, când cariera sa a început să meargă mai bine, a achiziţionat primul 911 RS din generaţia 964. S-a molipsit de filosofia modelelor RS tot de pe maşinile bunicului, deşi recunoaşte că-n esenţă e o filosofie care te face să plăteşti mai mult pentru „mai puţină maşină”, adică o maşină uşurată şi privată de ceva.
După ani şi ani de colecţionare, azi a ajuns să deţină absolut toate versiunile de RS lansate vreodată, cu excepţia lui IROC RSR. Pe unele chiar le are în două exemplare, iar asta înseamnă zeci de maşini în aceste ediţii superbe speciale. Cea mai specială şi mai scumpă dintre ele e un 911 R din 1967, dintre care au fost construite doar 20 de exemplare! „E atât de valoroasă, încât e un risc prea mare s-o conduci, din păcate”, spune Johan.
Şi mai are două exemplare de 911 SC/RS, construite tot în 20 de exemplare, dar valoarea acestora e deocamdată mai mică.
Mai deţine şi câteva din Porsche-urile 911 răcite cu lichid de mai târziu, în special câteva exemplare de 911 GT3 RS din diferiţi ani. Spune că-i plac şi acestea, dar marea dragoste o are pentru modelele clasice de 911, uşoare, cu motoare puternice, care sunt mai greu de condus, dar care-ţi dau o sursă infinită de plăcere şi de poftă de viaţă.
În total, Johan are în prezent circa 50 de maşini în colecţia sa, fie parcare frumos pe podeaua garajului, fie puse pe standuri supraetajate speciale. Şi aici nu se regăseşte niciun Cayenne sau Panamera, nici măcar un Boxster. Sunt doar Porsche-uri 911, preponderent ediţii RS, în toate variaţiile posibile. E un adevărat templu neştiut de Porsche-uri 911, dintr-un mic orăşel din Belgia, creat de un om care şi-a inspirat pasiunea sa de la regretatul său bunic, care azi nu mai e, dar care cu siguranţă ar fi mândru de garajul de azi al lui Johan!
1
2,938
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!