Avionul luxos de cândva al lui Elvis Presley a fost scos la vânzare la licitaţie, dar starea sa actuală e deplorabilă

27 Decembrie 2022, 14:51
Redacţia PiataAuto.md
Să ajungi să deţii vreodată avionul privat care a aparţinut lui Elvis Presley poate fi un scop foarte extravagant în viaţă, mai ales dacă eşti fan Elvis şi îţi surâde ideea unor achiziţii exclusiviste. Însă, în acest caz, avionul luxos de cândva, care i-a aparţinut marii vedete, a ajuns într-o stare deplorabilă, astfel încât ar avea nevoie de un efort uriaş pentru a mai fi readus la o stare în care să mai poată decola.
Avionul e un Lockheed 1329 JetStar, produs în 1962. Nici măcar Elvis Presley nu l-a cumpărat nou, însă, ci la mâna a doua, în 1976, plătind o sumă uriaşă la acea vreme, de 840 mii dolari. Pe atunci, avioanele Lockheed erau alegerea de top pentru cei mai avuţi oameni ai planetei, care-şi doreau să călătorească la bordul propriului avion.
Acest avion era propulsat de 4 motoare mici montate în zona posterioară, care-i asigurau o forţă opulentă în aer, iar astfel el putea atinge o viteză maximă de circa 910 km/h, având o autonomie peste 4.000 km. La bord era loc de 10 pasageri, în mod normal.
Habitaclul avionului lui Elvis mai păstrează şi acum alura luxului din anii 60, cu fotolii roşii masive, şi multe inserţii de lemn. Avionul are şi fotolii clasice, dar şi o canapea de relaxare. La bord există şi un sistem audio decent, care trebuia să ofere plăcerea ascultării muzicii bune.
Avionul mai păstrează şi o carte de siguranţă a zborurilor, unde este prezentă şi semnătura lui Elvis Presley, în rolul său de proprietar, deci istoria cu deţinerea de către Elvis e una confirmată de mai multe documente. Doar că avionul n-a fost unicul deţinut de Elvis şi s-a reţinut în proprietatea sa relativ puţin, mai puţin de jumătate de an. Aşadar, a fost „avionul lui Elvis” doar pentru un scurt episod din viaţa sa. Iar asta-l face mai puţin atractiv pentru potenţiali colecţionari.
Marea problemă a avionului, însă, nu e durata scurtă de aflare în proprietatea lui Elvis, ci starea în care a ajuns acesta. În primul rând, acesta a rămas fără cele 4 motoare Pratt & Whitney, iar montarea de alte motoare ar costa o avere.
Pe lângă asta, fuzelajul avionului a ajuns într-o stare deplorabilă, care ar putea deveni admis pentru zbor doar după o restaurare completă şi o inspecţie a autorităţilor aeronautice. Lipsesc mici părţi din fuzelaj, altele sunt deformate sau cu suprafaţă afectată. Avionul a stat depozitat câteva decenii după cum spun cei de la casa de licitaţii.
Cabina de zbor pare să aibă o mare parte din avionica sa încă prezentă, dar nimeni nu garantează pentru funcţionalitatea ei. Deci, e mult de muncă şi aici.
Efectiv, avionul are nevoie inevitabilă de o restaurare. Până şi transportarea lui la adresa cumpărătorului se poate face doar în stare dezasamblată, iar cumpărătorul va trebui să-şi plătească singur cheltuielile pentru aceste lucrări.
Prin urmare, dată fiind starea actuală a avionului şi eforturile necesare pentru el, nu e de mirare că încă nimeni nu şi-a manifestat dorinţa de a-l cumpăra. Licitaţia propriu-zisă va avea loc în ianuarie, dar e unul din acele produse care nici nu mai contează cu cât va fi cumpărat, pentru că obligaţiile care vin cu el la pachet sunt adevărata povară.
0
20,349
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!