Bateriile noului camion electric Tesla Semi ar cântări peste 5 tone, pentru a putea asigura autonomia de 800 km

5 Decembrie 2022, 11:14
Redacţia PiataAuto.md
Săptămâna trecută Tesla a făcut primele livrări ale camionului Semi în cadrul unei ceremonii oficiale în cadrul căreia s-a vorbit mai mult despre camionul de serie, inclusiv anunţându-se o călătorie de test în viaţa reală, cu un camion încărcat, în care Tesla Semi a reuşit să parcurgă 800 km. Totuşi, câteva cifre cheie ori n-au fost anunţate, ori au fost spuse evaziv, prin deducţii.
Tesla a anunţat, de exemplu, un consum de imediat sub 2 kWh la o milă parcursă, dar nu a anunţat capacitatea exactă a bateriei sale. Totuşi, testul de 800 km sau 500 mile ne duce cu gândul al o baterie de circa 1.000 kWh sau imediat sub această cifră. După ce Elon Musk a anunţat despre acest test pe Twitter, oamenii au început a face calcule, adresându-i întrebări. Acesta declarat, ulterior, că în cadrul testului consumul ar fi coborât pe la 1,7 kWh la o milă parcursă, ceea ce ar fi redus presupunerile despre mărimea bateriei la 850 kWh. Totuşi, autonomia de 500 mile e pretinsă de Tesla şi la nivel de viitoare omologare EPA, ceea ce înseamnă că bateria ar trebui să conţină şi o rezervă pentru un stil de condus normal, în afara unui maraton de eficienţă. Aşa că valoarea cea mai realistă ar fi de circa 900-950 kWh net, şi circa 1.000 kWh brut.
Musk a mai confirmat într-un răspuns că tehnologia bateriei e una identică celei de pe autoturismele Tesla, ceea ce le-a permis celor interesaţi să calculeze şi greutatea. Bateriile Tesla sunt printre cele mai bune la nivel de densitate energetică din maşinile electrice de serie din prezent, o baterie de 100 kWh pentru o Tesla Model S cântărind circa 590 kg. Respectiv, dacă un camion Tesla Semi ar avea 850 KWh capacitate, cât e minimul ce se poate presupune din spusele lui Musk, greutatea bateriei acelui camion ar fi de 5.015 kg, deci peste 5 tone! Dacă am vorbi de o baterie de 900-950 kWh, atunci greutatea bateriei camionului Tesla Semi ar fi de 5,3-5,6 tone, iar dacă mai luăm în consideraţie şi capacitatea brută a bateriei, cu acea rezervă nefolosită, greutatea finală ar putea şi mai mare.
Totuşi, chiar şi în intervalele mai optimiste, bateria noului camion electric Tesla cântăreşte cu siguranţă între 5,0-5,5 tone, iar asta consumă inevitabil din greutatea mărfii ce poate fi transportată la bord. De obicei, un camion diesel tipic din SUA, cap tractor cu remorcă, cântăreşte circa 15,8 tone la gol (35.000 lbs), iar greutatea totală e limitată la 80.000 lbs, adică 36,2 tone. Camioanele electrice au o excepţie de 82.000 lbs masă maximă admisă, ceea ce înseamnă 37,2 tone.
Un motor diesel de camion cântăreşte până la 1,5 tone, iar cutia de viteze încă vreo 200 kg. Astfel, motoarele electrice ale noului camion electric, cu toate componentele auxiliare, ar putea cântări vreo 700 kg în total, economisind 1 tonă la componentele trenului de rulare, iar încă 1 tonă de sarcină se câştigă din excepţia legală de masă maximă admisă. Respectiv, mai rămân 3.0-3,5 tone de surplus, care vor consuma din sarcina utilă pe care un asemenea camion o va putea încărca la bord. Deci, dacă un camion diesel în SUA poate încărca circa 20,0-20,5 tone, atunci Tesla Semi va putea transporta circa 16,5-17,5 tone.
Tesla deocamdată nu confirmă cifre exacte ale acestor parametri exacţi, dar, odată ce primele camioane vor ajunge la primii clienţi mai deschişi spre comunicare, cu siguranţă cifrele de greutate şi sarcină utilă vor ieşi la iveală din actele cu care va fi însoţit camionul.
0
2,088
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!