O Lada 2109 de acum 30 de ani, păstrată până în zilele noastre cu doar 11 km la bord, scoasă la vânzare la preţ exorbitant

22 Decembrie 2022, 20:38
Redacţia PiataAuto.md
Lada 2109 şi modelul înrudit cu 3 uşi, numit 2108, au fost ultima zvâcnire inginerească a celor de la AvtoVAZ, în anii 80, maşina fiind creată cu ajutorul celor de la Porsche, care au fost contractaţi pentru proiectarea chiulasei motorului şi a arborilor cu came, dar şi ajustarea suspensiei la ceea ce însemna prima maşină cu tracţiune faţă pentru AvtoVAZ. Pe atunci, cele două modele aduseseră cu adevărat un salt major pentru AvtoVAZ şi erau privite cu admiraţie, cei puţin prin estul Europei. Acum, însă, o Lada 2109 neaşteptat de bine păstrată, cu doar 11 km la bord, a fost scoasă la vânzare chiar în oraşul Togliatti, unde se află şi fabrica AvtoVAZ, iar preţul e unul exorbitant.
Maşina e fabricată în 1992 şi a fost păstrată timp de 30 de ani într-un garaj încălzit, după cum declară proprietarul său, iar cei 11 km de pe bord reprezintă parcursul de test de la uzină şi distanţa până la garaj, pe care maşina a parcurs-o în 1992. De atunci, maşina n-a mai ieşit pe drumurile publice şi nici n-a fost înmatriculată vreodată.
Mai mult ca atât, Lada roşie cu doar 11 km la bord are păstrate pe ea şi plombele de la fabrică, încă intacte. Şi în interior scaunele au pe ele peliculă, pentru a rămâne protejate de mediul exterior.
Sub capota acestei Lada 2109 e un motor de 1,3 litri, care dezvolta 63 CP. Pentru că s-ar fi aflat într-un mediu uscat şi încălzit, maşina nu are depuneri de rugină, nici măcar pe cele mai vulnerabile părţi din compartimentul motor, care arată impecabil de curat.
La fel de curat e totul şi la partea inferioară a maşinii, unde până şi toba de eşapament pare neafectată de trecerea timpului.
Maşina nu are nici măcar oglinzile şi ştergătoarele montate pe ea, aceste lucrări făcând parte de obicei din pregătirea de livrare, care se făcea nemijlocit înainte ca maşina să fie înmânată cumpărătorului.
Totuşi, proprietarul maşinii nu menţionează că ar fi făcut mentenanţe tehnice regulate sau porniri periodice ale motorului, pentru a-l păstra în stare bună. S-ar putea, însă, ca mediul controlat climateric să fie suficient pentru a păstra cauciucurile şi garniturile în stare bună, aşa că maşina ar putea avea nevoie de intervenţii minime pentru a fi adusă la o condiţie complet funcţională şi sigură.
Preţul cerut e cât se poate de mare, însă, pentru o Lada, chiar şi pentru o asemenea capsulă a timpului. Proprietarul său din Togliatti cere 8 milioane de ruble pe ea, ceea ce e echivalent cu aproximativ 109 mii euro la cursul actual! E greu de spus dacă se va încumeta cineva să dea atâţia bani pe ea, dar e clar că maşina a necesitat mult efort pentru a fi păstrată într-o stare atât de bună timp de 30 de ani.
0
8,974
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!