Primele camioanele electrice Tesla vor transporta chipsuri uşoare la distanţe lungi şi încărcături grele doar la distanţe scurte

19 Decembrie 2022, 11:42
Redacţia PiataAuto.md
Tesla a lansat cu mare rezonanţă camioanele electrice Semi în producţia de serie la 1 decembrie şi tot atunci a efectuat primele livrări oficiale ale acestora către primul său client, compania PepsiCo. Şi, deşi producţia de serie a demarat, iar primii clienţi le-au primit, camioanele Tesla Semi sunt în continuat învăluite de o secretomanie atipică, până în prezent compania americană neanunţând cât cântăreşte bateria exact, cât cântăreşte camionul la gol şi câte tone de marfă poate acesta transporta. Ştim doar că Tesla a anunţat un test de viaţă reală, în care un camion Tesla Semi încărcat până la limita maximă de greutate pentru camioanele electrice în SUA de 82.000 lbs a reuşit să parcurgă 500 mile, adică 805 km. Şi mai ştim cu aproximaţie că bateria ar avea 950-1.000 kWh capacitate. Într-un asemenea context, nu e de mirare că presa încearcă să afle detalii despre camion de la primul client, cei de la PepsiCo. De curând, cei de la Reuters au reuşit un interviu cu şeful de flotă al celor de la PepsiCo, Mike O'Connell, tot el şi vicepreşedinte al companiei.
Informaţiile pe care le-a dezvăluit acesta despre modul în care vor fi folosite camioanele electrice sunt cât se poate de neaşteptate şi intrigante. Acesta a spus că iniţial, camioanele electrice Tesla din flota PepsiCo vor face călătorii de distanţă lungă, de 425 mile sau 684 km, doar la transportarea chipsurilor, un produs care e deosebit de uşor. Aceste chipsuri aparţin diviziei Frito-Lay a celor de la PepsiCo. Tot O'Connell a mai menţionat că transportarea de băuturi răcoritoare, care sunt mult mai grele, va fi făcută de camioanele electrice doar pe distanţe scurte, de aproximativ 100 mile sau 160 km. Eventual, ulterior PepsiCo ar putea să transporte băuturi şi la distanţe mai mari cu aceste camioane electrice, a mai spus oficialul PepsiCo.
Declaraţia lui O'Connell naşte inevitabil mari semne de întrebare, or, transportarea băuturilor răcoritoare ar trebui să fie posibilă şi la distanţe mai lungi, precum cea de 425 mile, întrucât Tesla a anunţat clar că şi-a testat camionul la limita maximă a încărcării şi acesta are 500 mile autonomie. Prin urmare, fie cei de la PepsiCo ştiu ceva mai mult în calitate de clienţi direcţi ai Tesla, fie pur şi simplu nu au încredere deocamdată să pună camioanele electrice la asemenea munci în viaţa reală, şi le pun la munci derizorii, precum transportarea de chipsuri.
Totuşi, oficialul PepsiCo a mai dat un detaliu picant care ar putea servi subiect de analize viitoare. Acesta a declarat că în compania sa camioanele sunt exploatate pe durata a 1 milion de mile, adică 1,6 milioane de km, iar noile camioane electrice Tesla vor trebui să facă faţă aceleiaşi cifre totale de parcurs. Prin urmare, camioanele Tesla Semi vor avea ocazia să demonstreze dacă pot face faţă unei asemenea cifre de parcurs, comparabilă cu camioanele diesel.
0
1,672
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!