Un Mercedes uşor de recunoscut din anii 90 pe dinafară, un adevărat bolid în interior, scos la vânzare la o licitaţie din Franţa

28 Decembrie 2022, 20:57
Ilie Toma
Aceste forme sunt uşor de recunoscut pentru orice fan al modelelor Mercedes din anii 90 şi anii 2000. Au fost introduse de Mercedes E-Class W210, apoi au fost preluate şi de CLK, iar aici, întrucât avem în faţă un model cu două uşi, vorbim de un CLK din acele timpuri. Maşina asta denotă nişte accente sportive pe dinafară, însă puţini ştiu ce ascunde ea cu adevărat la interior.
E un Mercedes-Benz CLK DTM fabricat în anul 2000, deci o maşină creată cu adevărat pentru cursele de motorsport DTM, una din doar 8 create de acest fel pe atunci. Cele 8 maşini au fost distribuite către trei echipe şi toate au participat în curse adevărate, inclusiv şi acest exemplar, deci vorbim de un Mercedes cu o istorie de motorsport cât se poate de palpabilă!
Maşina asta e a 5-a fabricată din cele 8 şi a fost livrată echipei HWA Works, fiind condusă de pilotul elveţian Marcel Fasser şi arătând exact ca acum în cursele DTM de atunci, cu aceleaşi inscripţii pe ea. Maşina n-a învins nicio cursă, însă a ajuns de 6 ori pe podium.
Ah, da, spuneam că ceea ce se ascunde dedesubt reprezintă adevărata fascinaţie. Şi aşa e, pentru că dincolo de caroseria de CLK de la exterior, se ascunde un bolid cu şasiu modificat, de curse, uşurat şi focusat doar spre performanţa supremă.
Motorul care o propulsează e un V8 proiectat şi produs de Mercedes, de 4,0 litri, fiind aspirat natural şi livrând exact 500 CP, limita maximă cât era permisă de regulamentul DTM. El e cuplat la o cutie secvenţială XTrac. Maşina este, prin urmare, un bolid sadea de circuit şi în cele mai multe ţări nici n-ar putea fi înmatriculată pe drumurile publice. Totuşi, la cât de rară şi magnifică e, valorează o avere.
Maşina asta a fost păstrată de Mercedes o perioadă lungă, după care, a fost cumpărată de colecţionarul ceh Antonin Charouz direct de la uzină. Actualul proprietar a cumpărat-o de la acesta în 2013 şi i-a schimbat între timp o cutie de viteze XTrac nouă, un ambreiaj nou şi o pompă nouă a sistemului de răcire a motorului.
Ah, da, acest Mercedes a adunat în istoria sa de 22 de ani doar 3.500 km parcurşi! La maşinile de curse kilometrii au altă scară, fireşte, pentru că nu sunt proiectate să reziste milioane de kilometri, dar 3.500 km e puţin chiar şi pentru un asemenea bolid.
Aşadar, maşina va fi vândută la o licitaţie ce va avea loc în Paris în februarie 2023 şi nimeni nu poate spune deocamdată preţul său corect, care va fi determinat de cât de mare va fi interesul pentru ea. Însă cu siguranţă acesta va fi cel puţin de ordinul sutelor de mii de euro. Or, maşina asta e vârful ingineriei de performanţă a celor de la Mercedes de la sfârşitul anilor 90, iar alta ca ea, într-o asemenea condiţie, pur şi simplu nu mai există!
0
6,842
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!