BMW lansează noul M3 CS, o maşină cu inginerie unde fiecare aliaj şi gram a contat, care va deveni de colecţie

25 Ianuarie 2023, 11:10
Ilie Toma
Actualul BMW M3 e unul din cele mai savuroase modele de performanţă pe care le poţi cumpăra în zilele noastre şi până şi orice exemplar standard, cu echipări obişnuite, are un mare potenţial de a deveni un viitor model de colecţie, mai ales că cei de la AMG au electrificat concurentul lui M3 şi i-au pus un motor de 4 cilindri, iar BMW M3 rămâne un ultim model sport adevărat, cu inginerie din aia desăvârşită, până la gradul de obsesie frenetică. Ei bine, şi dacă modelele standard de M3 sunt atât de apreciabile, atunci când vorbim de o ipostază şi mai specială, precum cea lansată azi, înseamnă să vorbim garantat despre un viitor model de colecţie. Faceţi cunoştinţă, acesta e noul BMW M3 CS.
Ipostaza CS, simplu vorbind, înseamnă un BMW unde s-au făcut nenumărate ajustări la ingineria sa de bază, pentru a avea în final un model cu performanţă supremă, care poate fi chinuit ore întregi pe un circuit, de exemplu, fără a-şi supraîncălzi vreun component sau a da vreun semn de oboseală. E un atlet adus la perfecţiune pentru sportul de performanţă, nu doar pentru alegări ocazionale de sprint, deci.
Efectiv, asta înseamnă un motor mai puternic sub capotă, care livrează acum 550 CP şi 650 Nm, deci cu 40 CP mai mult decât pe un M3 Competition standard. Aparent, e vorba de acelaşi motor delicios în 6 cilindri, de generaţie nouă, de la BMW, doar că propulsorul lui BMW M3 CS are un alt aliaj pentru întregul bloc motor şi chiulasă, care să fie mai uşor şi mai rezistent la forţări extreme. E vorba de alte pistoane şi biele, ranforsate şi ele să reziste turaţiilor şi performanţelor prelungite, ba chiar şi de un nou arbore cotit mai rigid şi mai uşor decât originalul. Deci, chiar dacă motorul e oarecum identic, compoziţia aliajelor şi metalelor din construcţia lui e alta, pentru a se asigura acea putere mai mare ca la un motor de cursă adevărat, nu doar prin nişte ajustări la partea electronică. S-a mărit şi presiunea turbosuflantelor de 1,7 la 2,1 bari, s-au instalat şi noi elemente de susţinere a motorului, mai rigide, care transmit mai direct performanţa şi vibraţiile acestuia în caroserie. Şi tocmai această abordare a unei inginerii unde a contat totul, de la aliaj la calcularea forţelor, îl şi face atât de valoros ca un viitor model de colecţie.
Noul model e unul cu tracţiune integrală xDrive, are şi cutia automată cu 8 trepte prezentă, dar şi diferenţialul active M. Cu toate astea, s-a lucrat la reducerea kilogramelor, inclusiv prin înlocuirea unor piese metalice cu altele mai uşoare sau chiar realizate din fibră de carbon.
Spre exemplu, toba de eşapament e realizată acum din titan şi cântăreşte cu 4 kg mai puţin decât cea de pe un M3 obişnuit. În rezultat, reducerea totală de greutate pe toată maşina e de 20 kg. Nu e la fel de mult ca cele 100 kg în minus de pe M3 CSL, dar e suficient de mult încât să denote abordarea inginerească a noii maşini.
Noul BMW M3 CS vine echipat standard cu anvelope de circuit şi anunţă că poate prinde prima sută în 3,4 secunde, iar de la 0 la 200 km/h ajunge în 11,1 secunde. În treapta a 4-a, de la 80 la 120 km/h ajunge în 2,6 secunde. Viteza maximă e limitată electronic la 302 km/h.
Maşina vine cu comenzi avansare de setări a fiecărui component al maşinii, pentru ca pilotul să şi-o poată configura pentru acuitatea maximă pe un circuit. Nu lipsesc ajustările sistemului de tracţiune integrală şi regimurile ce favorizează drift-ul.
Scaunele scoică fac parte obligatorie din peisaj, iar gama de culori posibile e limitată la doar 4, dintre care verdele intens va fi cel mai memorabil. Şi producţia va fi limitată în timp şi în cantitate, aşa că cei care-şi doresc unul vor trebui să se grăbească să-şi comande unul, două sau 200, cum a făcut britanicul cu cele 200 de Land Rover Defender pe care le-a cumpărat în 2015 şi le-a conservat. Pentru că peste 10-20 de ani, un asemenea BMW M3 CS va costa cu siguranţă o avere.
0
1,449
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!