Cum arată experienţa de exploatare a noilor camioane electrice Tesla Semi, din culisele celor care le-au cumpărat

26 Ianuarie 2023, 15:29
Redacţia PiataAuto.md
La 1 decembrie 2022, Tesla a desfăşurat un mare eveniment de prezentare a camionului electric Tesla Semi şi totodată a efectuat primele livrări către primul client al acestor camioane, compania americană PepsiCo. Deşi de atunci au trecut aproape 2 luni, Tesla continuă să evite publicarea de informaţii complete şi detaliate despre parametrii exacţi ai acestor camioane, fapt care nu are cum să nu alimenteze suspiciuni şi speculaţii, iar inginerii mai talentaţi pur şi simplu au dedus unii parametri calculându-i pe baza cifrelor anunţate şi a unor indicii comunicate public. Totuşi, acum publicaţia Motor Trend a mers direct la divizia Frito-Lay a celor de la PepsiCo, pentru a afla din culise, de la cei care exploatează aceste camioane, cum arată experienţa cu Tesla Semi.
PepsiCo anunţase anterior că băuturile mai grele Pepsi vor fi transportate cu Tesla Semi doar la distanţe scurte, în timp ce la distanţe lungi acestea vor transporta doar chipsurile Frito-Lay, iar acest fapt a făcut pe toată lumea să se întrebe dacă un camion Tesla încărcat cu altceva decât chipsuri uşoare mai poate oferi autonomia promisă.
Cei de la Frito-Lay dispun acum de 15 camioane Tesla Semi în flota lor, cu sediul în Modesto, California. Fabrica are alături un parc fotovoltaic uriaş şi o centrală de baterii de 2,7 MWh, care o ajută să stocheze energia generată în surplus şi să livreze maxim posibil de energie verde în procesul de producţie.
Paradoxal, dar nici şoferii de camioane cu care au discutat cei de la Motor Trend nu ştiu exact puterea camionului, majoritatea sugerând că ar avea circa 1.000 CP. La fel se întâmplă şi cu mărimea bateriei, aceştia nu ştiu cu exactitate ce capacitate are bateria, dar cifrele din procesul de încărcare i-au făcut pe majoritatea dintre cei intervievaţi să spună că Tesla Semi are o baterie de 1.000 kWh.
Cu această energie, camionul ar trebui să asigure o autonomie de 500 mile, sau 800 km, dar niciun şofer de la Frito-Lay n-a apucat să testeze în viaţa reală aceste cifre. Călătoriile de facto pe care le fac aceştia, complet încărcaţi cu chipsuri uşoare, sunt în principal către două destinaţii, San Jose sau Concord, aflate la 85 mile depărtare, deci circa 145 km. Deci, dus-întors, camioanele electrice din flota Frito-Lay fac cam 300 km.
Şi întotdeauna revin neapărat la sediu, spre deosebire de camioanele diesel, care au uneori rute cu câteva puncte intermediare. Revenirea la sediu e importantă, întrucât pe traseu nu există deocamdată încărcătoare suficient de puternice, iar camioanele Tesla sunt încărcare la sediul fabricii Frito-Lay. Fabrica are 4 încărcătoare acum, fiecare capabil de o putere de până la 750 kW. Şoferii de camioane spun că o încărcare de la un nivel scăzut al bateriei până la 70% durează până la 30-40 minute, iar în 90 minute se ajunge până la 100%.
Şoferii spun că cele 4 încărcătoare sunt poziţionate incomod, întrucât trebuie să decupleze remorca de fiecare dată când voi să încarce, pentru că altfel nu încap în spaţiul din jurul încărcătorului.
Din părţile pozitive, şoferii de camioane Tesla au menţionat că Semi se conduce ca o maşină şi e deosebit de confortabil, având şi o vizibilitate excelentă, mai bună decât alte camioane.
Ferestrele laterale nu se deschid complet, dar e suficient cât să încapă mâna pe geam pentru a plăti o taxă de autostradă sau altceva similar. Curios, dar ceea ce pare a fi un geam din afară, în spatele uşilor laterale, e un decor fals, acolo neexistând un geam de facto, dar s-ar putea ca pe viitor să apară şi versiuni cu cabine mai mari unde acel geam ar fi real.
În continuare nimeni dintre şoferi sau public nu ştie preţul exact al unui asemenea camion, dar cei de la Frito-Lay au dezvăluit că Tesla e responsabilă de mentenanţa completă a camioanelor electrice în primul an de la achiziţie, în cazul lor.
0
4,470
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!