Cum arată un Porsche 911 clasic, când e modernizat profund, cu respect suprem pentru alura sa autentică

27 Ianuarie 2023, 18:37
Redacţia PiataAuto.md
Pasionaţii de maşini au adeseori discuţii despre ce e mai potrivit să faci în cazul unei maşini clasice — să o restaurezi exact aşa cum era ea din uzină, sau să mergi pe calea unui restomod, îmbunătăţind-o la parametri mai moderni. În SUA, însă, există un atelier pe nume Singer, care merge pe o cale de mijloc, restaurând maşinile prin îmbunătăţiri consistente aduse fiecărei mici părţi, dar cu un respect suprem pentru alura sa autentică, astfel încât maşina finală să nu-şi piardă câtuşi de puţin din aspectul său clasic.
Cei de la Singer sunt atât de specializaţi în ceea ce fac, încât restaurează doar exemplare de Porsche 911, produse între 1989 şi 1994, pe baza caroseriei 964. Şi au trei interpretări posibile — clasică, uşurată în kilograme şi turbo. Nu restaurează foarte multe maşini în cantitate, dar calitatea a ceea ce fac şi inspiraţia pe care o au e atât de fascinantă, încât preţurile pentru un proiect de-al lor pornesc de la 500 mii dolari în SUA în cea mai simplă şi teoretică formă şi ajung până la 1,8 milioane pentru clienţii care vor să asculte de toate sugestiile şi le dau celor de la atelier libertate gândirii creative.
Maşina pe care o vedem în aceste imagini e interpretarea clasică, adică acea care păstrează cel mai mult spiritul autentic al lui Porsche 911 din această generaţie. Pe dinafară, un pasionat mai puţin cunoscător în detalii, ar putea spune că vede doar un Porsche 911 clasic, şi nicidecum o versiune atât e consistent îmbunătăţită.
Interiorul e un adevărat templu al iscusinţei. Şi culorile alese, şi materialele, şi ambianţa generală, şi abnegaţia cu care s-a lucrat e pur şi simplu sublimă. Totul e atât de clasic, încât ajungi să te întrebi dacă nu cumva Porsche 911 ar fi trebuit să arate anume aşa din start, în vreo ediţie de uzină.
Totul ce a fost înlocuit şi actualizat are culorile potrivite, materialele din acea epocă, totul arată ca şi cum a fost predestinat să fie din start acolo.
Şi chiar şi elementele noi, precum rotula de lemn a levierului cutiei de viteze, par bine încadrate în peisaj.
Iar munca celor de la Singer ţine nu doar de design. Se modifică şi substratul tehnic, cu multă consistenţă. Dar, din nou, se păstrează ideea de bază. E suficient să deschizi compartimentul motor şi să vezi motorul răcit cu aer de acolo şi transformările vizuale pe care le-a suferit acesta.
E un motor boxer, de 4,0 litri, cu 6 cilindri, care are chiulase noi, valve din magneziu, biele, pistoane noi şi un arbore cotit diferit. Motorul e răcit în continuare cu aer, dar se turează mult mai sus, până spre 9.000 rpm şi mai sus. Pentru versiunea clasică puterea nu e anunţată, dar pare să fie egală cu cea de pe versiunea uşoară, adică la 450 CP. Iar pe versiunea turbo se ajunge la 510 CP.
Această abordare cu care sunt tratate aceste Porsche-uri modificate de Singer a făcut din aceste creaţii un soi de vârf absolut a transformărilor de modele clasice Porsche. Singer e un atelier fondat abia în 2009, deci încă unul foarte tânăr, dar creaţiile acestora sunt deja obiecte de colecţie, care ajung să coste milioane, după cum spuneam.
0
1,171
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!