Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

O companie din Norvegia a interzis maşinile electrice la bordul navelor sale, din cauza riscului pe care-l pot aduce incendiile la acestea

23 Ianuarie 2023 - 14:26
Redacţia PiataAuto.md
Norvegia e ţara care a îmbrăţişat cel mai mult maşinile electrice, în 2022 cota lor în vânzările de automobile noi depăşind deja 80%, restul fiind acoperit în cea mai mare parte de motorizări plug-in hibride şi hibride. Prin urmare, e surprinzător să aflăm că o companie din Norvegia, pe nume Havila Kystruten, care operează mai multe nave de croazieră şi feriboturi, a interzis maşinile electrice şi plug-in hibride la bordul navelor sale.
Compania îşi motivează decizia prin concluziile unei analize externe a riscurilor, comandată după câteva incendii sonore din 2022 la bordul navelor, care au implicat şi maşini electrice, în special incendiul de la bordul navei Felicity Ace, unde se aflau aproape 4.000 de automobile, 305 dintre care erau electrice. Din cauza temperaturii mari de ardere şi a arderii îndelungate, pompierii nu au putut stinge incendiul timp de o săptămână, după care nava s-a scufundat cu tot cu cele 4 mii de maşini la bord.
Foto: Nava Felicity Ace, care a suferit un incendiu în 2022 în Oceanul Atlantic

În cazul Felicity Ace, era vorba de transport cargo al maşinilor, însă compania norvegiană operează cu nave în regim de feribot şi croaziere, pe distanţe mai scurte. Spre exemplu, una din cele mai populare rute pe care operează în prezent, e cea dintre Bergen şi Kirkenes, unde compania a început a opera din 2018, alături de o altă companie, cu alte nave, împărţind rutele alternativ. Chiar dacă regimul de transportare e diferit, compania norvegiană a decis să interzică maşinile labordul său, făcând totodată şi câteva precizări, întrucât se aştepta la un val mare de critici din martea publicului norvegian, atât de ataşat de maşinile electrice.
Astfel, aceştia au declarat prin ofiţerul lor de presă, Lasse Vangstein, că ei sunt conştienţi că la general, numărul incendiilor în care sunt implicate maşinile electrice este mai mic decât al celor cu motoare cu ardere internă, dar problema e că, atunci când acestea izbucnesc, sunt mai greu de stins cu sistemele anti incendiare obişnuite sau cu ajutorul personalului de la bordul navei. Există un risc mult mai mare ca temperaturile de ardere să fie uriaşe şi să se elibereze gaze toxice în procesul de ardere, spune reprezentantul companiei, iar asta înseamnă că s-ar putea să fie nevoie încă din primele minute de evacuarea totală a navei, din cauza unui incendiul aparent mic la început. Iar dacă nu se reuşeşte lichidarea incendiului, totul poate degenera până la daune majore aduse navei sau chiar dauna totală a acesteia, nemaivorbind de riscul pentru alte bunuri de la bord şi viaţa pasagerilor.
Prin urmare, cu aceste justificări, cei de la Havila Kystruten aplică interdicţia pentru maşini electrice şi plug-in la bordul navelor lor şi-i sfătuiesc pe proprietarii care deţin asemenea maşini să vină cu transportul public până la bordul navelor, pentru a urca în calitate de pasager. Maşinile cu motoare cu ardere internă vor fi binevenite la bord.
E curios şi faptul că cealaltă companie care împarte aceeaşi rută din Bergen spre Kirkenes, pe nume Hurtigruten, a anunţat că ea nu va aplica o interdicţie similară şi nu vede vreun motiv de ce ar face-o. Aceştia spun că respectă recomandările autorităţilor navale norvegiene în acest sens, iar compartimentele unde sunt parcate maşinile la bordul navelor lor, au sisteme anti incendiu mai puternice şi ventilare mai bună. Pe lângă asta, nava mai are pături speciale, cu care maşinile electrice arzânde să fie acoperite în primele minute de incendiu, pentru a le bara oxigenul şi a opri focul sau cel puţin a-l menţine la un nivel minim până la intervenţia pompierilor. Mai mult ca atât, cei de la Hurtigen spun că au făcut şi ei analize de risc, dar n-au ajuns la concluzii atât de alarmante ca şi concurenţii lor şi, respectiv, n-au văzut motive pentru decizii atât de drastice.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter