Şeful VW spune că propulsia cu hidrogen nu are sens pentru autoturisme, iar marca pe care o conduce nu va produce asemenea modele

25 Ianuarie 2023, 17:33
Redacţia PiataAuto.md
Şeful diviziei de autoturisme VW, Thomas Schafer, a oferit recent un interviu pentru publicaţia spaniolă Autobild.es, în cadrul expoziţiei CES din Las Vegas, unde a fost întrebat când ar putea apărea şi în gama VW modele cu propulsie pe hidrogen, eventual pe bază de pile de combustibil. În prezent, Toyota are în producţie de mai mult timp această tehnologie pe Mirai, iar ei i se alătură BMW şi Hyundai care au produs periodic modele în serie limitată. Şeful VW a declarat tranşant, însă, că propulsia cu hidrogen nu are sens pentru autoturisme.
Thomas Schafer e şi responsabil de mărcile de volum din cadrul grupului VW, precum Skoda şi Seat, prin urmare discuţia cu el a vizat şi aceste mărci. Însă germanul a exclus orice opţiune de a produce maşini cu hidrogen pentru mărcile conduse de el. Şi a dat şi câteva argumente.
Acesta a spus că rezervoarele de hidrogen iau prea mult spaţiu într-un autoturism şi acesta ar fi motivul principal pentru care această tehnologie nu e fezabilă pentru acest segment. El a admis că hidrogenul poate fi opţiune pentru camioane sau alte vehicule din flote comerciale, dar nu şi pentru autoturisme. „Hidrogenul nu e pentru noi. E fizică pură şi e şi prea scump, deci nu e nici competitiv. Nu văd şanse pentru un asemenea model de serie, cel puţin nu în acest deceniu”, a mai conchis şeful VW. Şi asta chiar dacă în trecut VW avusese concepte cu propulsie pe hidrogen şi promitea să pună în producţie asemenea modele.
Foto: O schiţă de acum 8-9 ani a celor de la VW, care prezenta avantajele propulsiei cu hidrogen

În acelaşi timp, VW e în plină extindere a modelelor sale pur electrice, cu baterii, iar câteva sute de kilograme în plus şi spaţiul ocupat de acele baterii nu sunt văzute ca o problemă. Tehnologia cu propulsie de hidrogen, în special pe bază de pile de combustibil, e frecvent menţionată de ingineri drept cea mai eficientă şi fezabilă, atât timp cât şi hidrogenul e produs pe baza energiei verde, problema principală de obicei fiind lipsa infrastructurii de staţii de încărcare. Toyota, de exemplu, a declarat în repetate rânduri că ar trebui să se investească mult mai în infrastructura staţiilor de hidrogen şi în această tehnologie, şi nu doar în maşini electrice cu baterii.
0
3,502
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!