Viitorul Porsche Macan electric îşi anunţă detalii din ingineria sa, în timp ce e testat în zone polare

12 Ianuarie 2023, 12:02
Ilie Toma
Porsche a anunţat mai mulţi ani în urmă că viitoarea generaţie a SUV-ului Macan, care e şi cel mai vândut model din gama sa actuală, va fi doar electrică, fără vreo alternativă cu combustie. Apoi, planurile au mai fost reeşalonate în timp, iar Porsche a decis să lanseze întâi Taycan, prelungind totodată durata de viaţă a actualului Macan. Dar asta nu înseamnă că s-a renunţat la ideea unui viitor Macan electric, care va avea parte deja de inginerie mult mai progresistă. Acum viitorul Macan electric e testat intens în zonele polare, iar odată cu asta cei de la Porsche au dezvăluit mai multe detalii intrigante din ingineria sa.
Aşadar, deşi ingineria e dezvoltată împreună cu Audi, nu e vorba nicidecum de a o folosi pe cea de pe SUV-urile Audi e-tron, de exemplu, cum se estima iniţial. Vorbim de generaţia nouă de platformă electrică, mai aproape de ceea ce folosesc deja Porsche Taycan şi Audi e-tron GT. Prin urmare, viitorul Macan electric va face uz de arhitectură de 800V. Mai mult ca atât, se promit motoare de generaţie nouă, mai performante şi mai rafinate decât la Taycan, dar şi un sistem nou de management al bateriei, care ar trebui să garanteze o autonomie mare şi totodată capacitate de încărcare mai rapidă.
Noile motoare cu curent alternativ vor avea integrat rotor cu magnet permanent în construcţia lor, care va genera un câmp magnetic permanent. Astfel, electromotoarele vor folosi mai puţină energie şi vor garanta o densitate mai mare de putere şi cuplu, spun cei de la Porsche.
E curios că se sugerează că versiunile de top vor avea un motor adiţional pe puntea spate, poziţionat în spatele axului, care va putea da un surplus de putere şi cuplu pe posterior, pentru un comportament tipic performanţei Porsche. Adică mai multe derapaje controlate, şi o ţinută a posteriorului mai aproape de caracteristicile lui Porsche 911, deşi aici vorbim de un SUV. Şi puntea spate va avea un diferenţial activ blocabil, controlat electronic.
Porsche anunţă că vor exista atât versiuni cu tracţiune spate, cât şi cu tracţiune integrală. Puterea maximă a sistemului de propulsie în varianta de top va fi de 611 CP, iar cuplul maxim — de 1.000 Nm.
Bateria tuturor versiunilor de Macan electric va avea circa 100 kWh utilizabili de capacitate. Nu va fi cea mai mare din industrie, dar mărimea ei rezidă din dorinţa celor de la Porsche de a găsi un echilibru potrivit între greutate, performanţă şi autonomie. Bateria va putea fi încărcată de la 5% la 80% în doar 25 minute.
Un fapt curios e că, deşi ea foloseşte arhitectură de 800V, dacă va fi conectată la o staţie de 400V, ea va împărţi virtual bateria în două baterii şi le va conecta în serie pentru a le încărca simultan şi a atinge astfel o viteză de încărcare mai rapidă decât la o simplă încărcare la 400V.
Noul Macan electric promite şi o suspensie mai avansată, cu dublu braţ şi amortizor detaşat pe puntea faţă şi un multilink pe spate, fixat de caroserie printr-un subcadru montat elastic. Asta e chiar curios, întrucât de obicei toţi îşi doresc o fixare cât mai rigidă şi integră a suspensiei spate de structura caroseriei, în timp ce aici vorbim de elemente elastice. Rămâne de văzut detalii despre această construcţie mai aproape de lansare.
De asemenea, cei de la Porsche menţionează cu vor folosi amortizoare ajustabile cu două valve pentru sistemul PASM, ceea ce va permite ajustarea lor independentă, va garanta o forţă de absorbţie mai mare şi totodată o diferenţă de comportament mai mare între diferitele regimuri de condus ale maşinii. Nu va lipsi şi puntea spate viratoare.
Iar acum se fac teste intense în regiune polare ale Suediei, pentru a perfecţiona sistemul de management al bateriei şi al electromotoarelor, asigurându-se funcţionarea ireproşabilă a viitorului model chiar în condiţii arctice, pentru a spulbera miturile despre vulnerabilitatea maşinilor electrice la frig. „Porsche va fi întotdeauna Porsche” — spun inginerii mărcii şi ne asigură că ar trebui să avem aşteptări uriaşe faţă de viitorul model, care va fi o model desăvârşit inginereşte, cap-coadă, de la baterie şi motoare, până şa suspensie şi precizia controlului, aşa cum ţi-ai dori de la orice Porsche.
0
1,408
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!