Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cu preţ de 50 lei ora, noua parcare multietajată din Chişinău e pustie, şoferii evitând să parcheze acolo

27 Februarie 2023 - 09:17
Redacţia PiataAuto.md
La 9 februarie 2023, acum mai bine de două săptămâni, a fost inaugurată prima parcare multietajată şi automatizată din Chişinău, pe strada 31 August 1989, construcţia ei fiind definitivată cu 1 an şi 4 luni mai târziu decât termenul promis iniţial. Preţurile afişate, însă, au uimit cea mai mare parte a şoferilor, or, la 50 lei pe oră, adică 2,5 euro/oră, preţul poate rivaliza cu uşurinţă cu cel din centrele multor capitale europene, care au şi infrastructură mai bună, şi un nivel de venituri mai mari. Iar dacă ar fi să ne gândim că cineva ar vrea să parcheze pentru o zi întreagă, la 8 ore, preţul iese de-a dreptul usturător.
Foto: Preţurile parcării multietajate din Chişinău

La aproape 3 săptămâni distanţă, parcarea multietajată automatizată, care trebuia să fie un exemplu de hi-tech şi smart city, dovedeşte că stă mai mult pustie decât utilizată. Din cele 46 de locuri, cât au fost anunţate, arareori vezi câteva automobile parcate în ea, de obicei între 1 şi 4, dacă stai să numeri toate etajele ei. Deci, rată de ocupare sub 10%, cel puţin la orele de zi în care utilizatorii fac aceste observaţii şi le publică online. În acelaşi timp, trotuarele din preajmă sunt complet ocupate de maşini parcate, atât regulamentar, unde sunt locuri amenajate, cât şi neregulamentar.
Foto: Maşini parcate pe trotuarul din preajmă. Sursa foto: Victor Bunescu

Ideea care începe a răsări în unele comentarii ar fi că parcarea n-ar fi populară pentru că alături ar exista parcări gratuite, prin urmare se sugerează că ar trebui să fie eliminate parcările gratuite din preajmă. În acelaşi timp, nu se prea menţionează dacă preţul de 2,5 euro pe oră nu e cumva un pic prea mare pentru Chişinău.
Foto: Parcarea multietajată, stând pustie. Sursa foto: Facebook / Victor Bunescu

Şi apoi, încă în ştirea iniţială despre inaugurarea parcării, semnalăm o potenţială problemă vizavi de limitele de dimensiuni şi greutate pe care le are parcarea automatizată, maxim 4,9 metri lungime, şi maxim 2.000 kg pentru sedanuri şi 2.700 kg pentru SUV-uri, şi asta chiar dacă parcarea are şi priză de maşini electrice alături. Cine a proiectat parcarea a luat probabil valori medii drept referinţă, însă există o mulţime de maşini mai mari de 4,90 metri, începând de la Mercedes E-Class şi BMW Seria 5 în sus, or, nici aceste maşini nu încap în parcare. Vorbind de greutate, multe din sedanuri moderne au peste 2,0 tone, mai ales dacă sunt electrice, situaţia fiind la fel şi în cazul SUV-urilor. Deci, aceste dimensiuni limitează, de fapt, un număr destul de mare de maşini. Şi apoi, probabil există şi o reticenţă faţă de mecanismul automatizat de parcare, ne mai sugerează unii vizitatori în comentarii, or, având aceste limite, nimeni n-a explicat clar ce măsuri de siguranţă are acel mecanism, de evitare a posibilelor erori şi de evitare a posibilelor deteriorări ale maşinilor. În rezultat, avem o parcare construită cu atât de mult efort, care e scumpă acum şi stă mai mult neutilizată.
Erau şanse ca această parcare să aibă succes? Sigur, cu o comunicare un pic mai bună despre siguranţa mecanismului de parcare, cu limite mai realiste de dimensiuni şi mai ales cu un preţ mai accesibil şi o scădere graduală a preţului pe oră în funcţie de numărul orelor parcare.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter