Fabrica Tatra anunţă că pregăteşte un camion hibrid, ce va combina motorul diesel V8, răcit cu aer, cu un electromotor, dar şi versiuni pe hidrogen

7 Februarie 2023, 20:42
Redacţia PiataAuto.md
Acum câteva zile, când fabrica Tatra anunţa producţie în creştere pentru anul 2022 şi un an record aşteptat în 2023, cehii promiteau să ofere detalii şi despre produse noi, pe care le pregătesc pentru viitorul apropiat. Ei bine, acum am aflat despre câteva noutăţi foarte curioase, pe care le pregătesc cehii.
Primul dinte ele e un prototip al unui camion pe bază de hidrogen, cu propulsie electrică şi pile de combustibil. Acest sistem de propulsie e promis de mai mult timp, întrucât e dezvoltat împreună cu Universitatea Tehnică din Cehia. Mult mai curios, însă, e un sistem de propulsie hibridă, anunţat acum în dezvoltare.
Astfel, noul sistem va combina un motor Tatra V8 diesel, răcit cu aer, cu un electromotor. Electromotorul va fi montat între motorul cu ardere internă şi cutia de viteze, iar cutia va rămâne conectată mai departe la întreg sistemul de propulsie mecanică a camionului, cu tub de tracţiune şi semaxe independente, acest sistem putând fi amplasat pe orice formulă de tracţiune din cele disponibile în prezent, măcar şi 6x6, 8x8, sau 10x10 şi mai mult!
Partea cea mai curioasă e că, deşi sistemul e unul progresist în esenţă, el va face uz de un motor Tatra cu răcire cu aer, considerat de mulţi ca fiind dintr-o cu totul altă epocă. Nu ştim cum le-a reuşit inginerilor Tatra să integreze comenzile pentru acest motor într-un sistem hibrid, or, de obicei asemenea sisteme presupun şi oprirea motorului cu combustie în mişcare şi continuarea deplasării pe porţiuni mici doar cu electromotorul. În cazul motorului Tatra răcit cu aer, el e practic lipsit de electronică în starea sa actuală, fiind gestionat în mare parte mecanic. Prin urmare, e vorba cel mai probabil de actualizări la dirijarea acestui motor, sau poate fi o formulă în care electromotorul ajută la preluarea sarcinii, dar acesta nu operează niciodată singur.
Acest sistem de propulsie hibridă se va regăsi ca motorizare pe viitoarele generaţii de camioane Tatra Force şi Tatra Phoenix, spun cehii, care sunt de asemenea în dezvoltare, şi vor fi lansate în producţie spre sfârşitul anului 2024 sau începutul anului 2025.
De asemenea, cei de la Tatra spun că experimentează şi cu un camion pe hidrogen care ar folosi direct hidrogenul în combustie, la fel cum experimentează şi Toyota cu motoarele sale în prezent. Un asemenea camion ar avea emisii zero de CO2. Iar la baza acestei idei stă tot un motor Tatra răcit cu aer! Deci, e cât se poate de clar că cehii sunt determinaţi să păstreze motorul lor răcit cu aer şi în epoca următoare, ajungând chiar să-l integreze în sisteme de propulsie hibridă sau să-l adapteze la combustia de hidrogen!
0
5,281
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!