Ford va concedia 3800 angajaţi în Europa, pentru a se concentra pe maşini electrice, România e ocolită de disponibilizări

15 Februarie 2023, 11:27
Redacţia PiataAuto.md
Ford a anunţat că va concedia 3.800 de angajaţi în Europa, pe parcursul următorilor 3 ani, pentru a se concentra pe mai multe modele electrice, majoritatea celor disponibilizaţi fiind ingineri implicaţi în dezvoltarea noilor produse, iar o pătrime sunt cei din personalul administrativ. Cele mai multe concedieri vor fi în Germania şi Marea Britanie, iar fabrica din România pare relativ ocolită de acest program de disponibilizări.
Marca Ford îşi doreşte să se reinventeze complet în Europa, şi să nu-şi mai ascundă origine americane, încercând să creeze modele pur europene, cum a făcut-o mulţi ani până acum. Sloganul Ford în Europa va fi „Unapologetically American”, care s-ar traduce cam „Fără nevoie de scuze, american”.
La modul practic, asta va însemna mult mai puţină muncă de dezvoltare făcută în Europa, special pentru Europa. Vor exista echipe de design şi inginerie, dar ele vor fi mai mici şi rolul lor va fi doar să contribuie la produsul final global, făcut să placă tuturor continentelor, decât să dezvolte produse dedicate în mod separat pentru Europa, cum se întâmpla anterior. Spre exemplu, Ford Fiesta a fost întotdeauna un asemenea model, însă după generaţia actuală nu va mai exista o Fiesta. Mondeo are aceeaşi soartă de pensionare şi Focus are perspective similare, în locul lor venind maşini cu alte caroserii, globale.
O maşină globală iar pe deasupra electrică, permite o modularitate mult mai mare şi, efectiv, e nevoie de mai puţini ingineri pentru a dezvolta produsul final, mai ales când e vorba de modele adaptate de pe o platformă deja elaborată. Tocmai de aici vin şi aceste concedieri, iar Ford spune clar — e o măsură de eficientizare şi adaptare la o nouă lume, în care vehiculele electrice vor fi principalul accent.
Astfel, Ford va concedia 2.300 de angajaţi în Germania şi 1.300 în Marea Britanie, iar în întreg restul Europei — doar 200. Din cele 3.800 de concedieri, 2.800 ţin de inginerie şi dezvoltare de produse, iar 1.000 — de funcţii administrative.
Ford îşi propune să rămână lider în segmentul de vehicule comerciale în Europa, iar aici vor juca un rol important divizia din Marea Britanie, care va dezvolta dubiţe mai mari, precum Transit, inclusiv electric, dar şi divizia Ford Otosan din Turcia, care dezvoltă vehicule coemrciale mai mici, dar şi camionul F-Max. Vehiculele comerciale mai mici, inclusiv electrice, urmează a fi produse inclusiv la uzina Ford din Craiova, deci România pare a fi avantajată de aceste schimbări de la Ford Europa, ea având un rol important într-un segment pe care Ford nu poate să-l neglijeze.
0
1,708
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!