Mercedes a lansat un nou Sprinter electric, care arată la fel, dar vine cu altă inginerie şi autonomie mai mare, pretinzând până la 500 km

7 Februarie 2023, 18:35
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes a lansat un nou Sprinter electric, numit eSprinter, care arată exact ca şi precedentul, dar vine cu un substrat tehnic total diferit şi totodată se lansează pe mult mai multe pieţe din întreaga lume, cam 60 la număr, inclusiv America de Nord pentru prima dată. Problema e că precedentul eSprinter era atât de modest în date tehnice, încât nu avea nicio şansă realistă de vânzări. Aşa că a fost nevoie de un nou eSprinter, care să aibă o inginerie cel puţin decentă.
Sprinterul electric de până acum avea tracţiune pe faţă, şi două capacităţi posibile ale bateriei, de 35 kWh şi de 47 kWh. Dubiţa avea un motor de 90 CP, şi consuma mult, cam 37 kWh/100 km, ceea ce însemna că versiunea cu baterie mai mică nu avea nici 100 km autonomie, iar cea cu baterie mai mare ajungea la 120 km realişti sau 161 km teoretici. Acum, noul eSprinter va avea un nou electromotor, care va propulsa puntea spate şi va face uz de baterii mult mai mari, în trei nivele de capacităţi disponibile.
Versiunea cu cea mai mare baterie are 113 kWh capacitate netă şi are o masă totală de 4,2 tone, fără a se specifica sarcina utilă. Germanii spun că în simulările lor, un Mercedes Sprinter cu această baterie poate ajunge la 500 km autonomie în oraş şi 400 km autonomie în regim mixt WLTP, dar evită să numească aceste date drept fişă tehnică oficială întrucât s-a ars deja de două ori cu autorităţile americane de la EPA, care le-au tăiat cu până la o treime cifrele de autonomie pretinse de modelele Mercedes. Aşa că rămâne să vedem care va fi autonomia certificată oficial.
Vor mai exista şi versiuni cu baterie de 56 kWh şi 81 kWh. Electromotorul nou poate avea 136 CP sau 204 CP şi un cuplu de până la 400 Nm, ia viteza maximă e limitată la 90 km/h. Bateriile vor putea fi încărcate şi fast charge cu până la 115 kW. Ele sunt de tip litiu-ion pe bază de fier şi fosfat (LFP).
Pe lângă dubiţa cu aspect clasic, care poate lua acum mai multe versiune de lungime şi înălţime, noul eSprinter electric va fi disponibil şi în alte ipostaze, precum camionetă cu benă.
Există chiar şi versiuni cu camionete frigorifice, dar nu se specifică dacă utilajul de acolo e electric şi cu cât reduce el autonomia.
Totuşi, există un fapt curios, care pare prea frumos faţă de realitate în cazul noului eSprinter. Mercedes spune că a făcut teste interne de şi a ajuns la o autonomie de 500 km în regim urban şi 400 km în regim mixt cu eSprinter. Dar în noiembrie 2022 tot Mercedes anunţa un test de viaţă reală cu acest eSprinter, când reuşise să meargă încet pe drumuri pustii de duminică dimineaţa o distanţă de 475 km. Atunci noi am dedus că bateria va avea circa 108 kWh şi nu am greşit decât cu 5 kWh. Iar acolo era o versiune cu masă totală de 3,5 tone, nu 4,2 tone. Paradoxul e că atunci i-am luat la întrebări pe cei de la Daimler şi am aflat că acel test de viaţă reală fusese făcut cu dubiţa goală, ea având doar 2 oameni la bord şi 40 kg de utilaje, şi atât. Prin urmare, dacă am vorbi de o dubiţă de 4,2 tone, mai mare şi mai grea, dar cu baterie comparabilă, şi dacă am încărca-o, autonomia ar fi mult mai mică, probabil în jurul a 260-310 km, nu 400 sau 500 km, cum se declară.
0
2,266
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!