Şeful unui departament de poliţie din SUA a explicat cum o Tesla Model Y electrică va economisi 80 mii dolari din bugetul secţiei

8 Februarie 2023, 14:51
Redacţia PiataAuto.md
Maşinile electrice din echiparea forţelor de poliţie nu sunt ceva absolut nou, ele fiind deja o prezenţă relativ obişnuită în flotele unor departamente din oraşele mai mari, atât din SUA, cât şi din unele ţări europene. Şi au existat şi experienţe relativ pozitive cu ele, dar şi negative, mai ales din cauza timpului mare de încărcare în raport cu activitatea imprevizibilă a poliţiei, care nu poate planifica din timp când şi unde va trebui să intervină sau câte intervenţii succesive va avea pe parcursul a 24 de ore. Totuşi, de curând Joel Trepczyk, şeful departamentului de poliţie din orăşelul Somerset din Wisconsin, SUA, a devenit un subiect intens discutat în SUA, după ce a explicat în detaliu cum crede el că o Tesla Model Y proaspăt achiziţionată în flota poliţiei va economisi 80.000 dolari din bugetul secţiei şi al orăşelului.
Acesta a început prin argumente obişnuite, spunţând că maşina electrică pe care tocmai a cumpărat-o departamentul său nu va avea nevoie de schimb de ulei, iar plăcuţele de frână i se vor înlocui mai rar. A mai adăugat că bateria acestui model Tesla e proiectată să reziste 500.000 mile sau 800.000 km, un lucru curios, întrucât toate cazurile cu modele Tesla cu parcurs mare de până acum indicau schimburi de baterii până la asemenea cifre pe odometru. Şeful poliţiei mai spune că maşina are electromotoare proiectate pentru 1 milion de mile, adică 1,6 milioane de kilometri. Iar pe lângă asta, e fabricată în SUA, are calificativ bun de siguranţă şi are şi garanţie de 5 ani sau 200 mii km.
Toate astea sunt argumente bune, dar nu explică în detaliu calculele, aşa că Joel Trepczyk a mai adăugat că preţul de achiziţie a fost de 60.000 dolari, mai scump decât o maşină cu motor obişnuit, iar economia de 80.000 dolari va fi obţinută pe parcursul a 10 ani de exploatare. Calculele se bazează pe experienţa anterioară a maşinilor din aceeaşi secţie. Secţia exploata mai multe SUV-uri Ford Explorer, ca, în regimul de condus al poliţiei, aveau un consum mediu de 10 mpg, adică circa 23,5 litri/100 km. Şi ele aveau nevoie permanentă de reparaţii şi mentenanţă tehnică, bugetul consumat fiind atât de mare, încât secţia nu mai ajungea să cumpere maşini noi, pentru că plătea prea multe reparaţii şi prea multă benzină. O soluţie intermediară a fost un Ford Fusion Hybrid, care a consumat 24 mpg, adică 9,8 litri/100 km, iar acest fapt le-a permis să economisească enorm şi i-a încurajat să se îndrepte şi mai mult spre mobilitate electrică.
Acum secţia de poliţie a apelat la o subvenţie specială de stat pentu Tesla şi va folosi electricitatea de la secţie pentru a o alimenta. Costul electricităţii în orăşelul Somerset e de circa 9,65 cenţi per kWh, pentru edificii non-rezidenţiale şi circa 11,94 cenţi pentru cele rezidenţiale, astfel, poliţia poate miza pe un cost de sub 10 cenţi per kWh. Priza de la sediul poliţiei nu e una fast-charge, ci una de birou, de la Tesla, şi va încărca maşina cu o rată de circa 40 km de autonomie adăugate într-o oră. Şeful poliţiei spune că, de obicei, o maşină de poliţie parcurge între 50 şi 80 km per tură.
Aşadar, luând în considerare că Tesla Model Y ar indica un consum mai mare în serviciul poliţiei, de circa 20 kWh/100 km, asta ar însemna până la 2 dolari per 100 km parcurşi. Chiar şi la un consum mult mai mare, de 30 kWh/100 km, ar însemna 3 dolari pentru 100 km. În cazul benzinei, la 23,5 litri/100 km, un galon în acelaşi stat costă 3.2 dolari, ceea ce înseamnă cam 0,85 dolari/litru, iar la 23,5 litri/100 km cifra se traduce într-un cost de 20 dolari/100 km. Deci, în cazul costului de electricitate versus petrol din acest stat, iese cu adevărat un avantaj. Şeful poliţiei a mers până acolo încât a prezentat calculele detaliate a modelului Tesla achiziţionat, în comparaţie cu un Ford Explorer hibrid, iar costul total de achiziţie şi exploatare la Tesla. fost de 78.000 dolari, în timp ce la Ford Explorer Hybrid - de 161.810 dolari. De aici şi motivarea diferenţei invocate de şeful poliţiei.
Foto: Tabelul detaliat cu calcule, publicat de şeful poliţiie

Totuşi, şeful poliţiei nu ia în calcul, se pare, şi cât ar putea costa, eventual, micile reparaţii la o Tesla în raport cu un Ford Explorer. Or, SUV-ul electric Tesla a fost echipat cu bară masivă în faţă, care ar trebui să-i permită să efectueze inclusiv manevre de mici coliziuni cu alte maşini, iar dacă la un Ford după o aripă sau un prag lovit se schimbă doar acea piesă, la o Tesla poate fi nevoie de o reparaţie mult mai costisitoare or, dacă se atinge şi bateria, atunci costurile pot ajunge până la o daună totală. Problema ar putea fi parţial acoperită de asigurare, dar în tabel lipseşte menţionarea acestor costuri.
0
1,851
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!