Un BMW Seria 5 E34, fabricat acum 34 de ani şi restaurat minuţios în Germania, scos la vânzare la preţ exorbitant

27 Februarie 2023, 21:15
Redacţia PiataAuto.md
Şi BMW-urile Seria 5 E34 au ajuns să coste deja foarte mult. Şi nu ne referim aici neapărat la M5-urile din această generaţie, care au de multă vreme preţuri uriaşe, sau la rarele versiuni cu motor V8. Deja şi versiuni precum 530i ajung să fie scoase la vânzare la preţuri exorbitante. Acest exemplar de BMW Seria 5 E34 530i din Germania, spre exemplu, costă 42.770 euro şi este cel mai scump 530i E34 pe care l-am întâlnit în ultima perioadă. Cum se explică preţul atât de mare, ce oferă el atât de special?
Ei bine, o mare parte din preţ îi revine doar faptului că asemenea E34 au deja mai mult de 30 de ani şi sunt tot mai apreciate de colecţionari şi tot mai căutate, mai ales motorizările mai puternice. Maşina asta e fabricată în 1989 şi are sub capotă un motor de 6 cilindri în linie, de 3,0 litri, care scoate 188 CP.
Cel de-al doilea motiv pentru care acest exemplar costă atât de mult e că maşina a fost restaurată minuţios, de acelaşi proprietar care a cumpărat-o şi deţinut-o de nouă până în prezent. Acesta spune că maşina adunase doar 118.000 km în proprietatea sa şi, ştiindu-i toată istoria şi îndrăgind modelul, a decis să-i facă o restaurare completă, până la structura caroseriei.
Astfel, deşi mai rar vedem maşini atât de proaspete să treacă prin asemenea restaurări profunde, acest BMW a fost dezasamblat până la caroserie, iar caroseria a trecut tratamentul complet, aşa cum se face la maşinile clasice de colecţie.
A urmat o revopsire în nuanţă originală de verde, apoi o tratare completă şi a părţii inferioare a caroseriei cu un strat de protecţie.
S-a restaurat complet şi suspensia, punându-se şi noi piese consumabile. Toate bucşele şi toate elementele de fixare s-au comandat din nou, absolut noi, şi totul a fost reasamblat ca la o maşină nouă.
S-a făcut şi o restaurare completă a motorului de 6 cilindri, până la curăţarea blocului cilindric şi a chiulasei, curăţare şi montarea de noi valve şi, fireşte, instalare de noi garnituri.
Interiorul arată la fel de proaspăt, doar mici cute pe tapiţeria de piele mai amintind că maşina nu e chiar una scoasă acum din showroom, ci are totuşi 34 de ani de când e fabricată.
De când a trecut prin toată restaurarea, acest BMW a mai parcurs doar 1.250 km, deci e încă proaspăt renovat şi are toată mentenanţa proaspăt făcută, odată cu asamblarea sa. Şi are şi statutul de maşină clasică, cu plăcuţă H, aprobat în Germania.
Şi după toată această istorie, maşina a fost scoasă la vânzare cu 42.770 euro, aşa cum spuneam. Fireşte, e mai mult decât se vindeau acum câţiva ani exemplare 530i E34, dar tocmai de asta e atât de curios acest exemplar, că semnalează clar că acest modele au devenit deja apreciate şi scumpe şi că există deja pasionaţi care le restaurează cu minuţiozitatea de care beneficiară modele valoroase de colecţie.
2
4,926
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!