Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un norvegian a primit o factură de 85 mii euro pentru înlocuirea bateriei maşinii sale electrice, după ce a atins un capac de canal cu ea

6 Februarie 2023 - 18:18
Redacţia PiataAuto.md
Cât te poate costa reparaţia unei maşini după ce atingi cu partea inferioară a ei un capac de canalizare, lăsat deschis? Norvegianul Markus Jensen-Langseth, deţinător al unei maşini electrice chinezeşti MG5, a rămas consternat când, după un asemenea incident, service-ul i-a înmânat o factură de aproape 85 mii euro pentru înlocuirea bateriei. Paradoxul este că maşina sa a costat circa 34 mii euro când era nouă, deci înlocuirea bateriei costă de 2,5 ori mai mult decât preţul întregii maşini.
Despre norvegianului Markus Jensen-Langseth a scris acum câteva zile editorul şef al publicaţiei norvegiene Motor.no, întrucât Markus a decis că toată situaţia e atât de absurdă, încât ar merita cunoscută de cât mai multă lume. Incidentul iniţial s-a produs la 1 septembrie 2022, când Markus îşi conducea cu viteză puţin sub limita legală maşina electrică, cumpărată 4 luni mai devreme din showroom, un MG5.
Traficul era aglomerat, iar în momentul când vira dreapta, nu a observat că o gură de canal avea capacul deschis, cu o parte a lui puţin ridicată în sus. Acel capac a lovit partea inferioară a maşinii şi s-a proptit în zona bateriei. Markus a privit sub maşină, a văzut capacul şi s-a gândit că dacă ar da în marşarier se va elibera, lucru pe care l-a şi făcut. Maşina nu a dat vreo avertizare, iar el a făcut poze cu zona inferioară a maşinii sale imediat după acel incident.
Pentru că maşina părea aparent în regulă, Markus a urcat la volan şi a condus până acasă, la o distanţă de 40 minute. Acolo a sunat la service, pentru a programa maşina la o inspecţie şi o eventuală reparaţie a urmelor mecanice vizibile în urma contactului cu capacul. De la service i s-a spus că bateria e afectată şi maşina nu poate fi condusă aşa, prin urmare va fi dezactivată până la repararea problemei.
A urmat o lungă perioadă în care maşina a stat în service, iar service-ul încerca să obţină un preţ pentru baterie de la distribuitorul MG, care încerca acelaşi lucru la producătorul chinez. Apoi a venit şi factura pentru reparaţie. Doar bateria avea preţul de 709.556 coroane norvegiene, echivalentul a 63.900 euro. Cu tot cu materialele adiţionale, manoperă şi taxe, înlocuirea bateriei avea o factură de 939.738 de coroane norvegiene, echivalentul a 84.650 euro.
Foto: Factura primită pentru înlocuirea bateriei

Suma a fost copleşitoare atât pentru Markus, cât şi pentru cei de la service, care au trimis noi mesaje producătorului pentru a verifica dacă nu e vreo greşeală la mijloc. Nu. Suma era corectă, a zis producătorul. Cei de la service au reacţionat franc şi i-au zis atât lui Markus, cât şi jurnaliştilor norvegieni, că aud prima dată în experienţa lor ca o baterie să coste de câteva ori mai mult decât o maşină şi nu-şi pot explica de ce producătorul are asemenea preţuri pentru bateriile maşinilor sale.
Din fericire, maşina era complet asigurată, dar şi compania de asigurări a rămas consternată de preţ. Aceştia nu au avut altă opţiune decât să o declare daună totală şi să-i plătească lui Markus achiziţia unei maşini noi identice, doar că într-o altă culoare. Dar cei de la compania de asigurări au menţionat jurnaliştilor norvegieni că situaţia e una absurdă, în care pentru un incident minor se ajunge la casarea totală a unei maşini relativ integre. Şi în final primele de asigurări devin mai scumpe pentru aceste maşini electrice din această cauză, iar cei care vor avea de plătit mai mult vor fi tot consumatorii.
În fine, norvegienii au primit şi o explicaţie de la producătorul chinez MG despre acest preţ exorbitant. Aceştia au zis că, de fapt, dacă service-ul norvegian ar fi vrut, putea să comande doar carcasa nouă pentru baterie, mutând celulele bateriei vechi în noua carcasă, fapt care ar fi costat mult mai puţin. Iar preţul mare aceştia îl recunosc, dar spun că nu sunt ei de vină, ci furnizorul de baterii, care a stabilit un preţ preferenţial pentru producţia şi livrarea bateriilor direct către linia de producţie a maşinilor noi, iar dacă e nevoie de o baterie completă în afara liniei de producţie, cineva trebuie s-o asambleze manual, de aceea totul costă atât de mult. O explicaţie destul de subţire, dar e singura oferită de producător. Cert e că situaţia e de-a dreptul absurdă, dincolo de orice raţionament.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter