Volvo a livrat primul camion electric din clasa de 40 tone în România, un FH Electric cu autonomie declarată de 300 km

6 Februarie 2023, 14:57
Redacţia PiataAuto.md
Volvo Trucks a livrat primul FH Electric în România şi totodată primul camion electric din clasa de 40 de tone din ţară. Modelul a fost livrat companiei Blue River Transport şi va opera în mare parte pentru o reţea de supermarketuri. Compania care a cumpărat camionul a dezvăluit şi câteva informaţii despre acesta şi despre cum urmează să-l folosească în România.
Camionul livrat acum în România e un FH Electric în versiunea sa cu autonomie maximă, de 300 km declaraţi. Totodată, e acelaşi model şi aceeaşi versiune de camion ca şi cel menţionat în articolul nostru recent, cu un camion al unei companii elveţiene, care a mers într-o călătorie de 3.000 km dus întors din Elveţia până în Spania, gol într-o direcţie şi încărcat cu 20 de tone de portocale în cealaltă direcţie. În acea călătorie record pentru Europa, camionul Volvo a trebuit să încarce de 20 de ori la prize, cam o dată la 150 km în mediu. Mai mult ca atât, costurile pentru electricitatea consumată în acea călătorie de 3.000 km s-au dovedit a fi mai mari decât în cazul unui camion diesel, iar călătoria a durat 7 zile în loc de 4, cât ar fi durat cu un camion obişnuit. Şoferul care a efectuat acea cursă a povestit cu lux de amănunte experienţa sa stresantă cu acel camion, dar compania elveţiană a menţionat că oricum va continua să exploateze camioane electrice.
Foto: Volvo FH Eletric din călătoria de 3.000 km, realizată de o companie din Elveţia

Compania românească, care a achiziţionat camionul electric, a menţionat că în curând va cupla la capul tractor electric o remorcă ce dispune de utilaj frigorific electric, astfel încât să nu existe consum de carburant nici pentru asigurarea temperaturii corecte pentru alimentele transportate. Camionul din România nu va efectua curse foarte lungi, ci mai degrabă regionale, pentru logistica magazinelor, iar sarcina utilă, estimată de compania din România, ar trebui să depăşească 22 de tone, valoare care va fi atinsă rar în specificul de activitate al acestui camion Volvo din România.
Cei de la Blue River au fost întrebaţi şi cât cântăreşte capul tractor, cu tot cu baterii, iar răspunsul lor a fost că FH Electric, achiziţionat de ei, cântăreşte 10,5 tone. Aceştia se declară încrezuţi că acest camion va avea şi suficiente prize pentru încărcarea sa în România, cel puţin în regiunea în care urmează a fi exploatat. Cei de la Blue River mai au două camioane electrice mai compacte în flotă, cumpărate în ultimele luni, un Mercedes eActros şi o Scania 25P.
0
2,492
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!