Acesta e noul Renault Espace, modelul francez care s-a transformat din van în SUV cu 7 locuri

28 Martie 2023, 12:48
Redacţia PiataAuto.md
Nu mai prea vrea nimeni să cumpere van-uri mari familiste, cocoşate încât să ofere suficient spaţiu şi pentru al treilea rând de scaune şi să aibă, astfel 7 locuri spaţioase la bord. Toată lumea vrea SUV-uri. Şi dacă există tot mai multe SUV-uri cu 7 locuri, van-urile mari au devenit treptat un segment aproape irelevant. Tocmai de asta, ajungem astăzi să aflăm că unul din cele mai populare monovolume din Europa, Renault Espace, s-a transformat în SUV odată cu lansarea unei noi generaţii, după 40 de ani în care a avut o siluetă de van, din 1983 până în 2023.
Noul Renault Espace va putea avea 5 sau 7 locuri la bord, şi oferă o ambianţă cu materiale excelente şi un sistem multimedia extraordinar de bun, identic celui pe care l-am experimentat de curând pe modelul electric Megane E-Tech. Sistemul e intuitiv în operare, compatibil cu toate funcţiile moderne pe care şi le-ai putea dori şi are integrare nativă cu Google Maps.
Din fericire, în cazul lui Renault Espace transformarea în SUV nu a însemnat doar o gardă la sol un pic mai mare. Odată cu noua platformă, suspensia spate a primit o construcţie multilink, fapt care merită apreciat în mod special, or, Renault a fost cam zgârcit la multilink-uri în ultimii ani, preferând barele de torsiune. Platforma e una folosită împreună cu Nissan, iar la dimensiunile şi înălţimea noului Espace, era cu adevărat necesar să se opteze pentru o asemenea arhitectură.
Maşina va mai avea roţi spate viratoare prin sistemul 4Control, dar din câte se pare, tracţiunea rămâne doar pe puntea faţă, chiar dacă se anunţă un sistem de propulsie hibridă cu 2 electromotoare. Unul din ele are 70 CP şi va propulsa maşina împreună cu motorul pe benzină, de 1,2 litri şi 3 cilindri, care dezvoltă 130 CP. În total sistemul are 200 CP, deci, ceea ce ar trebui să-i confere maşinii un dinamism decent. Cel de-al doilea motor electric înlocuieşte demarorul şi e cuplat cu motorul printr-o curea, în locul demarorului clasic, având rol de susţinere la turaţii mai joase, deci puterea lui nu e livrată niciodată atunci când celelalte două motoare îşi livrează forţa maximă.
Renault anunţă că noul Espace poate rula în regim pur electric la o viteză de până la 130 km/h, iar în oraş, cam 80% din timp, acesta ar urma să înainteze cu propulsia electrică. Maşina e şi cu 215 kg mai uşoară decât precedentul monovolum Espace, iar graţie sistemului hibrid de propulsie, e anunţat un consum mediu de doar 4,6 litri/100 km, ceea ce-i va garanta maşinii o autonomie de 1.100 km cu un singur plin de benzină.
0
6,241
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!