Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

BMW-ul care folosea fibră de carbon acum 20 de ani pentru a fi mai uşor, un M3 CSL E46, cu parcurs mic, scos la vânzare în Italia

15 Martie 2023 - 21:53
Ilie Toma
Literele CSL sunt printre cele mai dorite pe care le poţi avea pe un BMW. N-au existat foarte multe modele în istoria mărcii, care să le aibă. Un BMW 3.0 CSL în 1973, apoi acest BMW M3 CSL lansat în 2003, iar acum, în 2023, mai există un M4 CSL modern. Toate sunt coupe-uri, iar cel modern are indicele M4, pentru că nu mai există un M3 Coupe. În 2003, acum 20 de ani, exista, însă. Iar maşina asta a rămas legendară, deşi au fost produse doar 1.383 de automobile!
CSL înseamnă coupe, sport şi uşor, sau Coupe Sport Leichtbau din germană. Iar acest BMW M3 CSL avea diferenţe majore faţă de un M3 E46 normal. În primul rând cântărea doar 1.385 kg, fiind cu110 kg mai uşor decât un M3 obişnuit. Iar această diferenţă era atinsă prin mai multe componente de caroserie create din fibră de carbon, deja atunci, cu 20 de ani în urmă!
Pe lângă asta, se mai folosea plastic ranforsat cu fibră de sticlă, sau cu fibră de carbon, luneta spate era mai subţire pentru a fi mai uşoară, se renunţase şi la izolarea fonică pentru uşurare. Scaunele era scoici simple, fără ajustări electrice, se renunţase la sistemul de navigare şi chiar la sistemul audio şi cel de aer condiţionat! Ultimele două, însă, puteau fi lăsate, fără suprapreţ, dacă cel care comanda maşina îşi dorea.
Volanul nu mai avea comenzile obişnuite pentru sistemul audio sau cruise-control, ci doar un buton M, care activa modul M pentru circuit. Maşina îşi păstra o echilibrare ideală de 50 la 50 a greutăţii între axe, iar puterea motorului puterea motorului cu 6 cilindri în linie crescuse cu 17 CP, la 360 CP, iar cuplul ajungea la 370 Nm. Motorul era unul aspirat natural, apropo, de 3,2 litri.
Aşadar, s-au produs doar 1.383 de exemplare, fabricate în 2003, între lunile iunie şi decembrie. Maşina despre care vorbim azi a ieşit de pe poarta uzinei Regensburg la 1 iulie 2003 şi e în culoare gri, una din cele doar două culori disponibile pentru acest model. A fost deţinută din 2003 până în 2002 de acelaşi proprietar din Germania, iar în ianuarie 2022 a fost cumpărată de compania specializată în maşini de colecţie care o vinde acum, după ce i-a făcut lucrări de revitalizare şi a mai păstrat-o.
Maşina are doar 77.800 km parcurşi, dar actualii săi proprietari au considerat necesar să-i schimbe şi diferenţialul spate, cu tot cu semiaxele, pentru a-i garanta starea mecanică impecabilă.
Maşina are 16 vizite la service-uri oficiale BMW în cei 20 de ani, pentru mentenanţe, ultima fiind din noiembrie 2021, iar apoi, în 2022, s-a făcut şi înlocuirea diferenţialului cu unul nou.
Exemplarul ăsta are limita de viteză modificată la 280 km/h, iar actualii săi proprietari au făcut o interpelare la fabrica BMW, pentru a afla dacă această modificare a fost făcută de uzină, în momentul producerii, sau ulterior. Li s-a confirmat că e o modificare originală, bifată de proprietar în momentul configurării maşinii sale, şi anume aşa a ieşit de pe poarta fabricii acest M3 CSL.
Un alt element pe care primul cumpărător l-a bifat pentru acest exemplar e aerul condiţionat. Sistemul audio a rămas să lipsească, însă aer condiţionat există.
Prin urmare, cu toate certificările, verificările şi istoria sa completă, acest BMW M3 CSL, unul din doar 1.383 produse, e o bijuterie atât de rară, încât va fi vândut la o licitaţie din Italia, din luna mai, pe malul lacului Como, la Concorso d’Eleganza. De obicei, maşini cu o vârstă de doar 20 de ani nu apar pe acolo. Însă acest BMW M3 CSL e prea special şi a fost acceptat la acea licitaţie în care vor fi vândute maşini clasice şi istorice cu preţuri de multe milioane de dolari. Sigur, acest exemplar nu va costa milioane, cel puţin nu se estimează un preţ atât de mare pentru el, dar un preţ cu 6 cifre îi este garantat!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter