Inginerii Toyota au dezasamblat o Tesla Model Y şi spun că au descoperit o operă de artă, iar noul şef Toyota vrea să regândească abordarea pentru maşini electrice

2 Martie 2023, 14:13
Redacţia PiataAuto.md
Toyota a fost în ultimi ani subiectul multor critici în materie de automobile electrice, compania niponă declarând de multe ori fie că omenirea merge în direcţie greşită cu maşinile electrice, fie că cel puţin ar trebui admise şi alte căi de evoluţie, precum hidrogen. Akio Toyoda, fostul şef al companiei, era de obicei în centrul acestor declaraţii, fiind un pasionat cunoscut al motoarelor cu ardere internă şi al motorsportului. De câteva săptămâni, Akio Toyoda a predat conducerea companiei unui nou şef, iar acesta pare să fie mult mai deschis spre mobilitate electrică. Într-atât de mult, încât le-a cumpărat inginerilor săi o Tesla Model Y, pe care aceştia s-o dezasambleze bucată cu bucată şi să-i vadă construcţia.
Această metodă aminteşte de cea folosită de multe fabrici din estul Europei în perioada de demult, însă de această dată Toyota n-a vrut să plagieze vreo tehnologie, ci să înţeleagă abordarea celor de la Tesla în construcţia maşinilor lor electrice, pentru a o contrapune cu viziunea lor, fapt care a avut loc chiar la iniţiativa noului şef al Toyota, Koki Sato. Şi acesta a declarat pentru Automotive News că inginerii Toyota au descoperit o adevărată operă de artă. Este incredibil cât de diferit şi inteligent au gândit inginerii Tesla când au conceput acea maşină, au menţionat inginerii Toyota, iar asta ţine şi de conceperea diferită a structurii maşinii, cu bateria în rol de element de structură, dar şi de aplicarea unor metode de presare a bucăţilor imense de caroserie la fabricile lor, care elimină foarte multe componente clasice şi astfel simplifică şi eficientizează producţia.
Toate astea i-au făcut pe inginerii Toyota, dar şi pe şeful acestora să înţeleagă că reticenţa lor faţă de modelele electrice a fost determinată de faptul că Toyota le trata ca o variaţie a celor cu ardere internă, şi se considera că e mai eficient pentru companie să se producă modele electrice pe aceleaşi platforme cu maşinile clasice. Atunci când Toyota a anunţat 30 de modele noi electrice în următorii ani, companie niponă a folosit la bază o variaţie a platformei TNGA, bună pentru maşinile cu combustie, dar care s-a dovedit a fi problematică pentru cele electrice. Primul model, bZ4X, a avut parte de un recall imediat după lansare, fiind anunţată şi sistarea producţiei până la rezolvarea problemei. Iar testele de viaţă reală indică o autonomie mică a acelei Toyota electrice şi o ineficienţă neobişnuită în consum.
Foto: Toyota bZ4X

Aşadar, acum noul şef Toyota spune că el şi inginerii săi vor regândi substanţial abordarea faţă de maşini electrice. Toyota are nevoie de un salt uriaş, spune el, şi acest salt trebuie făcut gândind neconvenţional şi ambiţios. Koji Sato a lăsat să se înţeleagă că se va ajunge inevitabil la dezvoltarea unor platforme noi destinate modelelor electrice, care să nu fie corelate cu cele cu combustie.
Fireşte, e surprinzător să auzim asta acum de la Toyota, prin spusele noului său şef, or, Toyota e compania care a avut cea mai mare contribuţie în primul pas spre electrificare, prin modelele sale hibride. Mai mult ca atât, în 1997, Toyota lansase deja un RAV4 electric de primă generaţie, cae era o maşină excepţional de inovativă şi vizionară, şi care era prima din lume ce folosea o pompă de căldură, încă de atunci inginerii Toyota constatând că asta ar fi cea mai eficientă metodă de a încălzit habitaclul unui model electric. Deci, a existat un pionierat în maşini electrice fezabile, inovative, încă înainte de Tesla, dar aceste viziuni progresiste s-au pierdut pe drum şi compania niponă a rămas debusolată la un moment dat, ajungând acum ea să dezasambleze o Tesla Model Y şi să spună că acea maşină e o capodoperă. Aşadar, acest moment ar putea să însemne un sfârşit al perioadei în care Toyota spunea că maşinile electrice nu sunt calea corectă, iar de aici încolo am putea vedea o perioadă în care ingineri Toyota vor munci intens să-şi ia revanşa şi să-i ajungă pe ceilalţi din urmă.
Foto: Toyota RAV4 electrică, din 1997, despre care scriam într-un articol detaliat.
0
68,868
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!