Lamborghini dezvăluie ingineria unui nou supercar hibrid de 1000 CP, numit LB744

10 Martie 2023, 10:13
Ilie Toma
Dacă tot Aston Martin a ieşit în evidenţă acum câteva zile prin oferirea spre teste drive a supercar-ului său Valkyrie, cu motor V12 de 1.000 CP, parte dintr-un sistem de propulsie hibridă, Lamborghini n-a putut să se lase eclipsat şi a dezvăluit ingineria unui nou supercar, ba chiar hypercar hibrid pe care-l pregăteşte, cu o putere similară de 1.000 CP. E vorba de viitorul LB744, aşa cum spune numele de cod.
Viitorul supercar Lamborghini va avea un motor V12, ajutat de 3 electromotoare, parte a unui sistem de propulsie hibridă focusat nu spre eficienţă în consum, ci spre performanţă maximă. Partea cea mai importantă pentru fanii Lamborghini e că acest viitor sistem de propulsie hibridă va păstra motorul V12 aspirat natural, de 6,5 litri! Deci, informaţiile repetate din ultimul an, că tot soiul de ediţii reprezintă ultima ipostază a motorului V12 înainte de a pleca în istorie au fost doar parţial adevărate, pentru că se avea în vedere motorul fără vreun electromotor care să-l ajute. De aici încolo, vor exista şi electromotoare în ecuaţie, dar cel puţin Lamborghini nu va face vreun pas absurd precum Mercedes, înjumătăţind motoarele cu ardere internă până la 4 cilindri. La bază va fi acelaşi V12 savuros, perfecţionat până la puteri şi mai mari. De fapt, ştim şi cât va dezvolta acest V12 de unul singur — 825 CP la 9.250 rpm! Fără vreo turbină, cu turaţi excepţionale!
De asemenea, din imagini se poate vedea că amplasarea motorului rămâne una mediană spre puntea spate, cu cutia de viteze situată exact pe ax şi montată diferit, transversal. Va fi o cutie nouă, cu dublu ambreiaj şi 8 trepte, care va debuta pe viitorul LB744. Pentru că această cutie a fost montată în spatele motorului, pe ax, şi motorul V12 a trebuit întors la 180 grade faţă de cum era poziţionat pe Aventador, de exemplu. Motorul a rămas montat longitudinal, însă, doar cutia viind transversală.
Din schiţă se poate vedea şi un set destul de mare de baterii, montate sub podea, iar acestea pot însemna o problemă atât pentru greutatea totală a maşinii, cât şi pentru poziţia de condus, care ar putea deveni mai înaltă. Însă asta poate fi o impresie doar dacă privim schiţa laterală. Dacă o privim pe cea de sus, constatăm că bateria e îngustă şi e pusă doar pe tunelul central, fără a afecta poziţia scaunelor. Or, un Lamborghini trebuie să se conducă dintr-o poziţie coborâtă, aproape de drum, iar inginerii Lamborghini ştiu asta.
Apropo, un motor electric va fi integrat în cutia de viteze şi-şi va trimite forţa spre roţile spate, prin acea cutie. Celelalte două electromotoare vor propulsa roţile faţă, acestea din urmă nemaiavând vreo legătură mecanică cu motorul V12. Fiecare electromotor de pe puntea faţă va livra 350 Nm, iar cel din spate încă 725 Nm. Puterea totală a sistemului se va cifra la 1.015 CP.
Noul Lamborghini hibrid va putea parcurge distanţe mici doar în regim electric, însă atunci va fi un hipercar cu tracţiune faţă, electromotorul din cutie putând funcţiona doar în tandem cu motorul V12 când e gestionat automat. Doar dacă se va selecta regimul pur electric cu tracţiune integrală se va conecta în acţiune şi electromotorul spate, din interiorul cutiei de viteze. Bateria are 3,8 kWh, deci ar trebuie să fie suficientă pentru câţiva kilometri de defilare silenţioasă la viteze moderate.
Un fapt e clar, inginerii Lamborghini au făcut tot posibilul ca următoarea epocă Lamborghini să păstreze cât mai multe din consistenţa sa savuroasă!
0
1,897
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!