O motocicletă Kawasaki, care a stat 46 de ani nouă, în ambalajul de uzină, tocmai a fost vândută în SUA, cu un preţ moderat

3 Martie 2023, 21:56
Redacţia PiataAuto.md
Motocicletele japoneze ale anilor 70 sunt adorate şi azi de pasionaţi, întrucât majoritatea dintre ele erau foarte reuşite în construcţie şi mai ales foarte durabile. Iar pe ici pe colo, în funcţie de segment, unii dintre ei aveau cât un model care reuşea să-şi eclipseze şi mai mult concurenţii. Acest Kawasaki KZ400 a fost unul din acele modele, care reuşise să-şi întreagă conaţionalii de la Honda la vânzări în segmentul de 400 cm cubi pe parcursul a o mare parte din acel deceniu. Iar exemplarul despre care vorbim azi e unul fabricat în 1977, dar care nu a fost nici măcar despachetat din cutia sa originală de uzină!
Acest model Kawasaki era iniţial promovat ca o motocicletă durabilă şi mai ales foarte eficientă în consum, existând şi panouri publicitare cu el în SUA, înfăţişat alături de VW Beetle, care îndemna publicul să gândească şi mai eficient, alegând o motocicletă în locul unei maşini. Lansată în 1973, această motocicletă avea un mesaj foarte important pentru criza de petrol ce se derulase exact în acelaşi an.
Motorul era unul în 4 timpi, cu 2 cilindri, însă nu era un V2 ci cu amplasare în linie a cilindrilor. Propulsorul răcit cu aer, de 398 cm cubi, dezvolta 36 CP la 8.500 rpm, prin urmare motocicleta putea fi şi foarte dinamică la dorinţă. Cântărea 175 kg la gol, în versiunea sa standard.
Motocicleta despre care vorbim azi, însă, nu era una în ipostază standard, ci DeLuxe. Avea mai mult crom pe ea şi ţevi de eşapament cu formă mai conduită în zona lor de lângă motor. Era vopsită într-o culoare personalizată maro, cu viniluri adiţionale pe ea, şi avea şi o şa mai confortabilă pentru drum lung. Iar pe lângă toate, mai avea şi două spaţii adiţionale în rol de portbagaj, ce acopereau parţial roata spate.
Deci, e clar, e o motocicletă făcută pentru un lux sporit în călătorii lungi, prin care Kawasaki lasă impresia că voia să se inspire un pic de la Honda Gold Wing, mult mai mare şi cu un motor de cilindree dublă. Totuşi, Gold Wing era o motocicletă mult prea grea şi anevoioasă, motiv din care a fost întotdeauna controversată. Acest Kawasaki, însă, aducea confort sporit fără a sacrifica adevărata plăcere a unei motociclete agile.
Acest exemplar are o singură milă indicat pe odometrul său, şi aceea fiind făcută în verificările de uzină, pe linia de asamblare, în 1977. Are încă mai multe piese aşezate separat în cutie, care trebuie montate şi, întrucât n-a pornit niciodată de la livrare şi mai are lubrifiantul original de uzină peste tot, starea sa e una extraordinar de bună. Dar, fireşte, orice pasionat care ar cumpăra această motocicletă şi ar vrea s-o scoată din cutie, ar vrea inevitabil să-i facă şi o inspecţie profundă înainte de a porni motorul.
Ei bine, acest Kawasaki a fost vândut de curând la o licitaţie şi, dacă tot a stat 46 de ani în cutie, nou, ne-am putea gândi că preţul de vânzare a fost de câteva zeci de mii de dolari cel puţin.
Dar n-a fost aşa. Doar 9.500 dolari s-au plătit pe el. Iar noi zicem că noul proprietar s-a pricopsit cu o piesă excelentă de colecţie, dintr-o perioadă foarte apreciată a motocicletelor japoneze!
1
37,696
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!