Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

VW a dezvăluit prototipul unui viitor model electric de talia lui Polo, care va costa sub 25 mii euro

16 Martie 2023 - 10:38
Ilie Toma
În ultimii doi ani maşinile noi s-au scumpit atât de mult, încât azi e o raritate să mai găseşti maşini decente, cu orice tip de propulsie, la preţ de sub 25 mii euro. VW, însă, vrea să lanseze o maşină electrică, care s-ar încadra în acest preţ şi care ar fi de mărimea lui VW Polo, readucând în actualitate practicismul unui model compact, cu toate beneficiile lui de consum şi costuri mai mici de exploatare. Aşadar, VW a prezentat prototipul VW ID.2, care urmează să ia acest rol.
Iar datele tehnice din ecuaţie, cel puţin în forma anunţată acum, sunt cât se poate de intrigante. Maşinile electrice de talie mică au, în zilele noastre, şi autonomii mai mici, pentru că se economiseşte de obicei la inginerie şi se încearcă evitarea unor baterii foarte mari. VW, însă, anunţă o autonomie de 450 km pentru ID.2, pe care, dacă o va transpune în realitate, va reuşi să lanseze automobilul urban cu cea mai mare autonomie!
Parametrii avansaţi sunt posibili datorită faptului că ID.2 foloseşte platforma MEB, creată special pentru maşini electrice. Asta înseamnă că nu are tunele şi spaţii improprii în structura sa inferioară şi poate folosi mai mult spaţiu, în ciuda dimensiunilor compacte, pentru a amplasa o baterie de capacitate mai mare.
Şi mai intrigant e faptul că germanii anunţă că VW ID.2 va fi propulsat de un electromotor de 226 CP, care-şi va trimite toată forţa pe puntea faţă. Iar 226 CP înseamnă mai mult decât Polo GTI de cândva, fără a menţiona cuplul, care cu siguranţă va fi mai mare şi va fi livrat instantaneu!
E curios că designul foloseşte discret câteva unghiuri şi linii, în special la montanţii spate, de la prima generaţie de VW Golf. E un soi de strategie de a percepe maşina asta drept una familiară şi apreciată din prima. Şi trebuie să recunoaştem că strategia funcţionează, iar ID.2 arată bine. Maşina măsoară 4,05 metri lungime, fiind astfel comparabilă în dimensiuni cu Polo.
Interiorul e relativ simplu şi neaglomerat, dar are tot ce trebuie să aibă o maşină electrică modernă, urbană, adică două display-uri mari cu funcţii şi interfaţă avansată şi materiale decente, de origine eco. Apropo, VW menţionează că ID.2 va avea un bloc de butoane normale, clasice, pentru sistemul de aer condiţionat, dacă tot a fost criticat în ultima vreme de butoanele senzoriale neiluminate.
Şi, la fel de important, maşina asta electrică va avea şi un portbagaj foarte decent, de 490 litri cu bancheta spate în poziţie normală şi 1.330 litri cu bancheta rabatată.
O mică enigmă rămâne în faptul dacă acest motor va fi singurul şi dacă VW ID.2 va costa sub 25 mii euro anume cu 226 CP şi 450 km autonomie, sau într-o versiune mai incipientă. Pentru că, dacă maşina asta electrică va veni pe piaţă cu un preţ mai mic de 25 mii şi totodată va oferi puterea şi autonomia menţionată mai sus, atunci are toată şansele să devină cu viteza fulgerului una din cele mai bine vândute din lume, în clasamentul general!
Apropo, ea va fi lansată în formă de serie în 2025 şi va ajunge în showroom-uri în 2026.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter