Volkswagen a actualizat modelul electric ID3, spunând că a ascultat criticile proprietarilor

2 Martie 2023, 09:46
Ilie Toma
VW a actualizat modelul său electric ID.3, care are în prezent rolul de a ocupa nişa lui VW Golf într-o lume a maşinilor electrice. Facelift-ul lui ID.3 vine cu modificări subtile în general, dar unele vin să rezolve criticile care i-au fost aduse modelului de către proprietarii acestuia, pe care VW spune că i-a ascultat. Însă nu toate criticile par să fi fost rezolvate.
La nivel de design, VW ID.3 a obţinut profilări mai sportive, în special în partea sa frontală, dar şi o nouă capotă ce pare să se ridice un pic mai sus şi despre care VW spune că va face maşina să pară mai lungă. La posterior, au apărut noi fâşii de LED-uri integrate în hayon, pe lângă luminile de pe montanţi.
În interior vin soluţiile menite să rezolve criticile. Materialele au fost îmbunătăţite substanţial, spune VW, anterior mulţi proprietari plângându-se pe senzaţia economisii la materiale. Cei de la VW ţin să menţioneze că până şi ceea ce pare a fi piele sau Alcantara nu are origine animalieră în ea, deci maşina e una vegetariană la acest capitol. Mai mult ca atât, 71% din materiale provin din produse reciclate.
De asemenea, panourile interioare ale uşilor au cotiere decente, întrucât anterior aveau nişte profilări prea mici, care nu puteau susţine mâna pe termen lung, asta fiind una din cele mai des menţionate critici, spune VW. Sună atât de elementar, încât aproape ne mirăm că a existat o asemenea problemă, dar germanii o recunosc şi spun că au înlăturat-o acum.
Germanii au actualizat şi sistemul multimedia, dar nu menţionează dacă au rezolvat o altă problemă, menţionată şi mai des — lipsa iluminării butoanelor ce gestionează temperatura climatizării, care deveneau invizibile noaptea. Din imaginile publice, se pare că acel rând superior de butoane va rămâne în continuare neiluminat, însă există nişte separări care ar trebui să ajute la perceperea tactilă. Display-ul central, apropo, are o diagonală de 30,5 cm. VW spune că a revăzut şi interfaţa acestui sistem multimedia, făcând-o mai clară, şi aducând meniul de încărcare mai în faţă, şi aceste lucruri fiind criticate de proprietari.
Atât de multe critici ale proprietarilor sunt menţionate, încât s-ar părea că modelul de până la facelift a fost doar o sursă de iritare pentru clienţii săi, însă nu e adevărat, totul fiind mai degrabă o strategie bună de a arăta că VW a ascultat de proprietari şi a reacţionat. Toţi producătorii fac asemenea studii şi toţi reacţionează pe cât e posibil, doar că de această dată VW a vrut să-şi toarne un pic de cenuşă în cap intenţionat, figurând în rol cel care recunoaşte micile greşeli, arătând că le rezolvă ulterior.
Ceea ce n-a fost rezolvat şi nu e menţionat de loc, dar era mult mai important, sunt criticile aduse degradării rapide a bateriei. Mai mulţi clienţi indicau că bateria modelelor ID.3 şi ID.4 poate degrada cu 7-10% doar în primul an, după care degradarea încetineşte, dar e oricum nefiresc de mare, reducând autonomia de facto după câţiva ani de exploatare. VW nu menţionează nicio schimbare la nivel de baterie sau motoare, deci totul rămâne exact la fel, cu două baterii la alegere, de 58 sau 77 kWh şi cu un electromotor de 204 CP.
0
1,694
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!