Acesta e noul Ickx K2, un offroader italian asamblat din piese chinezeşti, inspirat din Jeep şi Land Rover, care vrea să paraziteze pe numele lui Jacky Ickx

25 Aprilie 2023, 17:35
Redacţia PiataAuto.md
Când spunem maşini italieneşti, de cele mai multe ori ne vin în minte maşini superbe, fie că e vorba de clasicele anilor 50, 60, 70 sau 80, fie că e vorba de supercar-urile moderne. Chiar şi atunci când ne gândim şa maşini compacte, precum Fiat 500, Panda sau Lancia Ypsilon, tot există un grad de şarm unic în ele. Însă în Italia există şi excepţii de care multor italieni ce-şi iubesc industria auto le-ar fi ruşine. Una din aceste excepţii nedemne pentru tradiţia industriei din Italia este acest Ickx K2, prefaţat pentru prima dată în anul 2022 şi pus acum în producţie şi vânzare.
Marca Ickx a apărut odată cu prefaţarea acestui model, întrucât K2 e deocamdată primul şi unicul model. Ea aparţine companiei italieneşti DR Automobiles, care mai deţine alte câteva mărci şi care importă kit-uri CKD din China, de la BAIC Motors, pe care le asamblează în Italia doar prin etapa finală. Practic, tot ce asamblează italienii sunt nişte clone ale unor modele BAIC, JAC sau Chery, cu embleme italieneşti. Iniţial, emblema era DR, dar în 2022 italienii s-au gândit că pot fi mai îndrăzneţi şi au creat încă vreo 2 mărci, care să dea impresie că sunt din liga premium şi care să fie mai profitabile pentru ei. Una din aceste mărci e şi Ickx, care parazitează în mod clar pe spatele renumitului pilot Jakcy Ickx, participant în Formula 1, cvadruplu câştigător al cursei Le Mans de 24 ore, participant repetat şi câştigător la raliul Dakar. Într-un cuvânt, e unul din cei mai legendari piloţi, iar orice căutare va genera mii de rezultate cu Jacky Ickx şi aproape niciuna cu marca „italiană”, care n-are nicio legătură cu el.
Maşina pe care o vedem aici, Ickx K2, e o clonă a lui BAIC BJ40, redenumit mai apoi în Beijing BJ40. Are designul un pic modificat, ca să amintească mai mult de grila lui Land Rover şi de formele acestuia, iar privită dintr-o parte şi din spate aminteşte de Jeep Wrangler. Apropo, acoperişul e demontabil.
Maşina are punte spate rigidă şi independentă pe faţă, cu blocaje electronice de diferenţiale, şi se recomandă ca un offroader capabil. E propulsată de un motor diesel de 2,0 litri şi 162 CP, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, şi poate atinge doar 160 km/h.
Preţul lui K2 e usturător, pornind de la aproape 55 mii euro, spre 60 mii, dar maşina e echipată standard cu majoritatea dotărilor pe care le-ai mai putea alege. Are, însă, doar 2 airbag-uri, şi nu e foarte clar cum i se permite să fie vândută astfel. E dotată, totuşi, cu ABS şi ESC.
Se vinde acum doar în Italia, dar italienii spun că o vor lansa în curând şi în Spania, iar apoi şi în alte ţări UE. Ca şi celelalte maşini ale DR, maşina asta vine aproape gata asamblată în Italia, unde se face doar asamblarea finală. Cam cum e şi cu Moskvich-ul actual, că vine din aceeaşi sursă. Asta impune o impozitare mai mare a componentelor CKD, care intră din China în Italia astfel, dar se pare că nici asta nu e o piedică pentru italieni, care-şi vând maşinile cu sloganul „O poveste italiană”, deşi nu prea e nimic italian în ele, decât povestea.
0
3,130
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!