Ram 1500 REV păşeşte pe urmele lui Hummer EV, debutând cu o baterie uriaşă şi o autonomie de peste 800 km
7 Aprilie 2023, 11:03 Redacţia PiataAuto.md
Pick-up-urile electrice sunt unul din cele mai populare segmente de maşini în SUA, iar modele precum Ford F-150 Lightning, Rivian R1T şi Hummer EV au atras atenţia şi fascinaţia majoră a publicului. Totuşi, Hummer EV s-a făcut remarcat nu doar printr-un design dominant, ci şi printr-o greutate proprie uriaşă de 4,4 tone, din cauza unei baterii uriaşe de până la 248 kWh capacitate totală şi circa 212 kWh capacitate netă. Cei de la Stellantis au prefaţat la începutul acestui an şi modelul lor pentru acelaşi segment, un RAM 1500 electric, iar acum a venit şi momentul în care modelul a debutat în forma sa de serie, la salonul auto de la New York.
Astfel, noul pick-up RAM pare să păşească pe urmele lui Hummer EV la bateria gigantică pe care o adoptă, de 229 kWh. Această baterie uriaşă, însă, ar fi capabilă să-i ofere o autonomie mai mare decât cea lui Hummer EV, cifrele lui RAM 1500 REV depăşind 500 mile, sau 800 km. Mai mult ca atât, bateria şi întreg sistemul va funcţiona pe arhitectură de 800V, fiind capabilă de a fi încărcată la o putere de până la 350 kW, ceea ce-i va permite acumularea a circa 175 km de autonomie suplimentară în doar 10 minute de încărcare la o asemenea putere.
Cei de la RAM i-au asigurat noului pick-up şi posibilitatea ca acesta să livreze energie pentru încărcarea caselor, a echipamentelor auxiliare sau chiar a altor maşini. Astfel, RAM 1500 REV ar putea fi o maşină potrivită pentru serviciile de intervenţie pentru ajutorarea altor maşini electrice, teoretic.
Sistemul de propulsie a noului RAV 1500 REV nu a pus, însă, un accent la fel de mare pe performanţa uriaşă, ca şi Hummer EV, fiind foarte dinamic, dar păstrând mai mult practicism. Acesta are 654 CP şi poate prinde 60 mile la oră, adică 96 km/h, în 4,4 secunde. Şi, în ciuda faptului că e un model electric, poate înainta în ape de până la 60 cm. Şi apropo, pick-up-ul e propulsat de doar 2 electromotoare, cu putere distribuită de diferenţiale pe fiecare din axe, nu de 4 motoare.
Maşina va putea transporta o sarcină utilă de 1,2 tone, deci e cât se poate de practică şi la acest capitol, deşi e clasificată drept un pick-up pentru sarcini mai uşoare. La forţa de tractare, cifrele sunt şi mai impresionante, RAM 1500 REV fiind capabil să tragă după el 6,35 tone. Asta sugerează inevitabil şi o greutate pe măsură a noului model, care nu e anunţată, dar care ar putea fi cu uşurinţă în zona a circa 4 tone, cu câteva sute de kilograme mai uşoară decât Hummer EV. Dar ar putea fi şi mai multe de atât, întrucât RAM păstrează o arhitectură de cadru dur clasic, uşor adaptat pentru propulsia electrică.
Apropo, va exista şi o versiune cu baterie mai mică, de 168 kWh, care va asigura maşinii o autonomie de 350 mile, sau 560 km.